Circa 16,9% dintre romani au utilizat, in ultimele sase luni, tableta pentru a face cumparaturi online, iar peste 19% au apelat la telefoanele inteligente pentru acest lucru, arata rezultatele unei cercetari de marketing Daedalus Millward Brown, realizata in luna februarie a acestui an. Cresterea este de peste patru procente in ambele cazuri.

Pe de alta parte, cea mai mare parte a celor care cumpara online (86%) utilizeaza laptopuri sau calculatoare desktop, iar restul declara ca nu au folosit aceste mijloace pentru cumparaturile online realizate in ultimele sase luni.

In ultima jumatate de an, 29% dintre cumparatorii online au folosit tableta pentru a se informa despre produse sau servicii, in crestere de la 10%, in 2012, in timp ce 21% dintre cei care fac achizitii de pe internet au comparat online preturile unor produse sau servicii, in crestere de la 7%, anul trecut. Cercetarea Daedalus Millward Brown releva ca, in februarie 2014, in jur de 25,8% dintre cei care detin un smartphone il folosesc si pentru a compara preturi, in crestere cu 4,4% fata de cat se consemnase in 2013.

Studiul a fost realizat utilizand panelul Daedalus Online, pe un esantion de 930 persoane care au facut cumparaturi online in ultimele 6 luni. Eroarea de esantionare este de +/-4%.