Aproximativ 500.000 mp din centrele comerciale au nevoie de un face-lift pentru a supravietui

„Face-lift-ul interior si exterior face in general parte din ciclul normal de viata al mall-urilor in orice piata. Insa centrele comerciale existente din Romania trebuie sa faca mai mult si sa investeasca in modificari functionale care sa imbunatateasca mixul de chiriasi pentru a capitaliza oportunitatile si tendintele consumatorilor sau pur si simplu pentru a supravietui”,a declarat Tudor Popp, Managing Partener Immpuls Real Estate Solutions.
Potrivit acestuia facilitatile de entertainment si petrecere a timpului liber sunt elementele cheie ale mall-ul social.
“Vom vedea in perioada urmatoare completarea zonelor de food court cu casual dining si cresterea tipului si a calitatii ofertei de entertainment. Concomitent, proprietarii de mall-uri trebuie sa valorifice piata de cinema, care, desi in crestere cu 14% anul trecut, are inca o rata de penetrare scazuta de 0,45, in comparatie cu alte piete, unde raportul dintre bilelete vandute si populatia totala este de 0,9 (Polonia), 1,1 (Cehia), 1,8 (Austria) si 3 (Franta)”, completeaza Popp.
Proiectele de modernizare includ operatiuni de face-lift (imbunatatirea esteticii prin materiale si design – care necesita in medie 30% din investitiile totale), reconversii functionale si extinderi (cu o pondere de 40% din costuri), precum si upgrade tehnic, pentru a respecta cerintele retailerilor internationali sau nevoia de eficientizare a costurilor (imbunatatiri care reprezinta aproximativ 30% din investitiile de modernizare).
No related posts.