Reţelele internaţionale îşi promovează din ce în ce mai puternic mărcile proprii premium. Cu branduri precum Exquisit al operatorului de hipermarketuri Kaufland sau marca Deluxe din magazinele Lidl, marile rețele de magazine vor să concureze de la egal de la egal mărcile de producător în perioadele în care bugetele de cumpărători sunt cele mai mari: înaintea sarbătorilor de iarnă.

Potrivit unui studiu al firmei de cercetare Kantar Retail, mărcile private premium au raportat vânzări considerabile în săptămânile înainte de Crăciun. Astfel, în cele 12 săptămâni înainte de 4 decembrie, consumatorii din Marea Britanie au cheltuit cu 13% mai mult decât anul trecut pe produsele din gamele premium dezvoltate de retaileri, în ciuda faptului că vânzările totale au crescut doar cu 0,7%.

În prezent, aproape 90% din cumpărători achiziționează produse din gamele mărcilor private premium, care acoperă 12% din valoarea coşului de cumpărături.

Firma de cercetare estimează că vânzările mărcilor premium ale retailerilor vor creşte şi mai mult în ultimele săptămâni înainte de Crăciun.