Cele mai recente date anunțate de organizațiile reprezentative ale celor industrii au arătat că vânzările de bere au stagnat, anul trecut, în timp ce volumele de vin au scăzut față de anul 2015.
Potrivti asociației Berarii României, din care fac parte principalii patru producători de bere din România, volumul vâzărilor de bere din România au rămas la nivelul celor din 2015, respectiv 15,8 milioane de hectolitri, ceea ce înseamnă că un român consumă, în medie, 80 de litri de bere pe an.
Datele asociației mai arată o ușoară creștere a importurilor și o scădere a exporturilor, însă cea mai mare parte a vânzărilor este înregistrată de cei patru mari producători Heineken, Ursus Breweries, Bergenbier și URBB, care sunt deținuți sau au acorduri de licențiere cu marii jucători din industria berii la nivel mondial.
De cealaltă parte, datele despre producția de vin au fost făcute publice de către Organizația Interprofesională a Viei și Vinului (OIV), în contextul în care România nu are o organizație patronală reprezentativă pentru industria vinului.
Datele revizuite ale organizației arată că, anul trecut, producția de vin a României a fost de 3,3 milioane de hectolitri, în scadere cu 8% față de 2015. Cu această producție, România ocupă locul al 13-lea la nivel mondial, însă 2016 este al treilea an consecutiv de scădere a producției de vin în țara noastră, de la un vârf de 5,1 milioane de hectolitri în 2013.
Explicația scăderii producției de vin în contextul în care consumul a crescut, în general, în România poate avea legătură și dispariția fostului lider de piață, Murfatlar România care, după ce s-a aflat timp de mai mulți ani în insolvență, a oprit producția.
În privința consumului, în România s-au consumat anul trecut 3,8 milioane de hectolitri, în scădere cu 4,5% față de anul precedent. Astfel, un român a consumat, anul trecut, 24 de litri de vin.