Managementul ar trebui sa inceapa o campanie de informare si apropiere a angajatilor de acest target.

Pentru a-si putea mentine marjele, companiile producatoare de bunuri de larg consum se concentreaza constant asupra costurilor si eficientei. Dar, desi “multe companii au descoperit strategia reducerii costurilor, aceasta nu a functionat fara a lua in considerare impactul lor diferentiat asupra functiilor/departamentelor sau asupra centrelor de cost, nu a functionat”, se arata in ultimul studiu Ernst & Young Global Consumer Products Centre care abordeaza implicatiile pe care mediul economic volatil si schimbarile demografice le au asupra marjelor companiilor ce activeaza in domeniul bunurilor de larg consum.

Potrivit acestuia companiile ar trebui sa aiba o mai buna abordare strategica care sa alinieze eforturile de reducere a costurilor cu obiectivele generale de business. Pentru a genera rezultate cu adevarat durabile, companiile au nevoie sa abordeze aceste masuri si dintr-o perspectiva culturala, astfel incat sa se asigure ca implementarea programelor de reducere a costurilor este potrivita atat pentru modelul lor operational si strategia companiei, cat si pentru angajatii sai.

Studiul arata ca cele mai multe programe de reducere a costurilor nu reusesc sa se mentina dincolo de perioada initiala de lansare. Organizatiile se concentreaza, in primul rand, pe initiative strategice si tactice care pot schimba modelul operational si genera reducerea costurilor generale si administrative, insa, putine iau in considerare si schimbarile necesare in cultura organizationala care ar putea fixa aceste initiative in practica pe termen lung.  In acest context, se impune ca organizatiile sa integreze politica lor de reducere a costurilor in strategiile generale de afaceri, precum si in cele individuale si de echipa ale angajatilor.

Astazi, sefii companiilor producatoare de produse de larg consum nu mai sunt interesati doar de reducerea drastica a costurilor, ci si de identificarea strategiilor care sa aduca, pe termen lung, valoare adaugata companiei. Pentru a crea valoare pe termen lung e nevoie insa ca strategia aleasa de management sa aiba sustinerea si implicarea angajatilor.