Potrivit unui studiu realizat online de MEDNET Marketing Research Center in topul cumparaturilor online realizate de romani se afla produsele IT (44,3%), urmate de produsele electronice (41,5%), articolele vestimentare (35,4%) si cartile, CD-urile / DVD –urile (34,6%). Biletele la concerte, mobilierul / articolele si decoratiunile pentru casa, produsele alimentare, bauturile alcoolice sunt printre cele mai putin populare cumparaturi online.

Majoritatea celor intervievati (30,3%) fac cumparaturi online cel putin o data la trei luni,  20,6% cumpara de la magazine online cel putin o data la 6 luni si 23,6% dintre cei inclusi in studiu cumpara la o perioada mai mare de o jumatate de an. Doar 13,9% fac cel putin o data pe luna cumparaturi pe internet. Cei care au declarat ca nu au achizitionat niciodata produse online sunt, in medie, persoane cu varsta de peste 49 de ani, cu un venit lunar net al familiei mai mic de 1000 de lei.

 

Cea mai frecvent folosita metoda de plata online este cea in numerar cu plata rambrus, utilizata de 70,9% dintre cei inclusi in studiu. Plata prin card de credit sau de debit e folosita cel mai des de 25,1% dintre internautii intervievati, pe cand metoda PayPal este preferata de doar 3,3% dintre participantii la studiu.

Studiul realizat in perioada 17 – 24 septembrie arata ca 86.2% dintre utilizatorii romani de internet din mediul urban au realizat cumparaturi online. Magazinele din Romania au fost utilizate exclusiv de 80,6% dintre participantii la studiu, pe cand doar 1,2% au cumparat exclusiv de la magazine online din strainatate.  Esantionul studiului a fost de 710 persoane din mediul urban, cu varsta cuprinsa intre 18 si 55 de ani.