Piata de e-tail (retail online) din Romania a ajuns in 2014 la 1,1 miliarde de euro, potrivit estimarilor principalilor jucatori din mediul online romanesc. Aceasta reprezinta un procent de 2,5% din total piata de retail.
Valoarea pietei de e-tail, ce include strict produsele comercializate online si nu si servicii, plata facturilor de utilitati, bilete de avion, bilete la spectacole, vacante si calatorii etc , a crescut fata de anul 2013 cu 400 milioane de euro, potrivit reprezentantilor evenimentului GPeC dedicat comertului electronic din Romania.Datele acestora arata ca la sfarsitul lunii decembrie existau peste 5.000 de magazine online. “Cifrele pe care tocmai le-am publicat arata potentialul urias al pietei de comert electronic din Romania – poate printre putinele industrii din tara care creste vertiginos. Primul miliard de euro a fost depasit, astept cu nerabdare primul numar cu 2 digits si sunt convins ca acest lucru se va intampla mult mai repede pentru ca ritmul de crestere al pietei va fi accelerat”, spune Andrei Radu, CEO & Founder GPeC.Cele mai vandute produse online au ramas cele din categoria Electro-IT&C, urmate de articolele de vestimentatie si incaltaminte (incadrate sub titulatura generica de Fashion). In 2014, romanii au cheltuit online 140 de milioane euro doar pentru produsele din categoria Fashion, potrivit estimarilor principalului jucator – FashionDays.ro.Surpriza anului 2014 o reprezinta produsele din categoria Home & Deco, pe locul al III-lea in preferintele romanilor, “in conditiile in care acest segment de piata este relativ nou in comertul electronic romanesc, crescand considerabil doar in ultimii doi ani”, dupa cum spune Andrei Radu, CEO & Founder GPeC.
Romania are o populatie de 19,7 milioane de locuitori, din care aproape 10 milioane sunt utilizatori de internet, rata de penetrare a Internetului in tara noastra fiind de 49,76%.
Varsta medie a celor care cumpara online este cuprinsa intre 25 si 35 de ani, iar majoritatea cumparatorilor locuiesc in mediul urban (peste 80%).