Pe piata Do it yourself din Romania, promotiile reprezinta un factor important in luarea deciziei de cumparare, acestea aducand cresteri ale vanzarilor de aproximativ 10% pe durata campaniei.

Conform reprezentantilor Praktiker Romania, clientii care trec pragul magazinelor grupului apreciaza promotiile organizate pentru diverse produse din gama: de la cupoane de cumparaturi, vouchere cu discount, 2+1 gratis, cadouri instant sau multipack si pana la carduri razuibile sau tombole. Astfel de promotii au o frecventa mai mare in sezonul de primavara-vara, comparativ cu perioada noiembrie-martie. De altfel, ponderea vanzarilor produselor aflate in promotie versus produsele de sortiment este de circa 30%, variind usor de la o promotie la alta.

Selectarea produselor care urmeaza sa fie promovate in cadrul magazinelor Praktiker se face in functie de cererea pietei, dar si de sezonalitate. Astfel, luna martie este dedicata produselor pentru gradinarit, luna aprilie, mai pentru materialele de constructii, in timp ce decembrie este luna decoratiunilor. Exista si produse care se vand pe toata perioada anului, indiferent de sezon cum ar fi: parchet, gresie, faianta, mobilier, etc.