Agricola creste in ciuda bugetului limitat al clientilor sai

In ciuda bugetului de criza al clientilor sai precum si a TVA mai mare decat in alte tari – motive de care se plang toti producatorii, vanzarile de carne de pui Agricola International (parte a grupului de firme Agricola Bacau) au crescut constant in primele noua luni ale acestui an, astfel comparativ cu perioada similara din 2011, Agricola a comercializat cu 5% mai multa carne de pasare.
Ba mai mult, vanzarile au crescut valoric de trei ori fata de volum (respectiv cu 14%), pe fondul cresterii ponderii in structura vanzarilor a carnii refrigerate si a produselor transate, dupa cum sustin reprezentantii companiei. Astfel in noua luni au fost vandute in piata peste 24.000 de tone de carne de pui din partea Agricola, aceasta inregistrand o crestere a cifrei de afaceri de patru procente la 58,3 milioane de euro.
Situatia economica s-a agravat foarte, foarte mult in ultimul an din cauza cresterii costurilor la principalele resurse: peste 70% la cereale, respectiv 79% la srotul de soia, in contextul in care acestea reprezinta mai mult de jumatate din costul kilogramului de carne. Chiar in aceste conditii, piata nu suporta majorari de preturi corelate cu scumpirile la resursele de baza”, a declarat Grigore Horoi, presedintele Agricola Bacau, anuntand astfel ca cel putin pe moment piata nu suporta alte cresteri de pret.
La categoria semipreparate si produse de tip ready-meal fabricate deEuroprod, parte a aceluiasi grup, s-a inregistrat o crestere de 11% a volumului si de 17 procente a valorii, in ciuda faptului ca piata de acest tip este in scadere. Ceea ce demonstreaza ca acesti clienti au nevoie de o masa calda atunci cand ajung de la munca acasa, dar nu orice tip de mancare.
Acelasi trend se observa si pe piata de preparate din carne fiert-afumate si salamuri crud-uscate ce fac parte in mod obisnuit din micul dejun al cumparatorului. Dat fiind multitudinea de atentionari venita din partea mass-mediei, clientii mezelurilor s-au orientat catre cele crud-uscate si mai scumpe, sperand sa gaseasca si calitatea dorita.
In cazul Salbac, parte a grupului Agricola si producator de astfel de produse, in noua luni vanzarile au crescut cu 16 procente fata de aceeasi perioada a anului trecut, in contextul in care piata mezelurilor este in scadere cu 15-20 de procente. Grupa salamurilor crud-uscate, cu care Agricola este lider in piata din Romania, inregistreaza in trendul ultimilor trei ani cresteri semnificative: de respectiv noua procente in volum si 20% in valoare.
Per total, grupul de firme Agricola Bacau a inregistat o cifra de afaceri de 92 milioane de euro, cu opt procente mai mult decat in perioada similara a anului 2009, iar pentru intreg anul grupul si-a planificat o crestere totala de opt procente.
No related posts.