Salam fără E-uri. Cris-Tim, 7 mil. € pe tehnologie şi reţete noi

Cris-Tim, marele producător alimentar al lui Radu Timiş (foto), a investit peste 7 milioane de euro în tehnologii şi reţete, unul dintre rezultate fiind eliminarea multor aditivi chimici.

Începând din luna mai, datorită tehnologiilor nou-introduse și a noilor  rețete, compania familiei Timiş aduce la raft mezeluri fără gluten, fără amidon, fără MDM, fără soia, coloranți sintetici sau monoglutamat de sodiu adăugat.

Aceast lucru este marcat pe ambalajul tuturor produselor Cris-Tim de la raft prin “Eticheta Curată”.

Omul de afaceri a explicat cum a ajuns să investească în această tehnologie modernă, începând cu un scurt istoric şi explicând cum s-a ajuns la folosirea cât mai multor aditivi în întreaba industrie alimentară nu doar din România ci şi din afară.

“Acum 23 de ani, când am început producţia de mezeluri, lucrurile erau tradiţionale, se lucra cu carne, cu doar 1-2 E-uri, un nitrat, un polifosfat şi cam atât. Dar au venit lanţurile de supermarketuri, comerţul modern şi a trebuit să avem termene de garanţie. Nu vorbesc doar de industria procesatorilor de carne ci despre toată industria alimentară. Şi pentru a ajunge cât mai departe în ţară, în cât mai multe magazine, a trebuit să punem conservanţi. Au urmat concurenţă tot mai mare, preţ tot mai mic, apoi înlocuirea cărnii cu amidon, cu soia. Acest lucru nu s-a întâmplat doar în România ci la nivel mondial”, a declarat Radu Timiş.

Lucrurile au început însă să se schimbe în acest sens la Cris-Tim în plină criză.

“Am fost primii în urmă cu 6 ani care au cumpărat tehnologie high-pressure (presiune la rece), am pus mai puţini aditivi şi am ajuns să dăm termene de garanţie de 60-70 de zile. Avem în fabrici tehnologie cu ozon, tot ceea ce e floră se distruge, mirosul mai greu de sânge dispare, de aceea miroase a munte când veniţi la noi în fabrică. Am scos înlocuitorii de carne, adică produse din combinaţii cu soia, amidon, monoglutamat de sodiu, arome sintetice. Ne asumăm că putem pierde cu asta peste jumătate din profitabilitate”, a declarat omul de afaceri.

Dintre tehnologiile folosite amintim tehnologia prin înaltă presiune (HPP) care folosește apa rece aplicată cu presiune înaltă, de 6.000 de bari timp de 3 minute peste produsele ambalate. Prin acest proces, Tehnologia HPP exercită un proces care distruge microorganismele dăunătoare și elimină un număr considerabil de aditivi chimici. Presiunea de 6.000 de bari, adică foarte mare, poate majora perioada de garanţie cu de la 50% până la 200%.

Compania mai utilizează mediu îmbogățit în ozon, care asigură ambalarea într-un aer proaspăt, distrugând microbii și visurusurile. Amintim aici şi sistemul cu ultraviolete, aplicat la final, pe linia de ambalare.

Astfel, la raft “Eticheta curată” va fi pe produse precum Cris-Tim, Matache Macelaru’, Bunea Haiducul, Gostat, Salam Săsesc și pe noua gamă pentru copii, Obrăjori.

Vinul se amână un an

Cris-Tim mai are – pe lângă segmentele de procesare a cărnii şi lactate – şi aproape 40 de hectare de vie la Ceptura, Prahova. Via a fost plantată în urmă cu 7 ani şi… produce deja vin, însă acesta nu a fost scos încă pe piaţă. “Vom introduce vinul Casa Timiş mai degrabă în zona HoReCa, anul acesta sau poate anul viitor, să-l lăsăm să se mai… învechească”, a declarat cu haz omul de afaceri.

Afaceri

Grupul Cris-Tim, cu 2.400 de angajaţi, a avut anul trecut afaceri de circa 124 milioane de euro iar pe partea de mezeluri, Radu Timiş susţine că au o cotă de piaţă de 19 – 20%. Pentru anul în curs, omul de afaceri estimează o creştere a afacerilor cu peste 20%.



Submit your comment

Please enter your name

Your name is required

Please enter a valid email address

An email address is required

Please enter your message

Retailers.ro © 2017 All Rights Reserved