Grupul de firme Agricola Bacau, unul din principalii producatori si procesatori de carne de pasare, a inregistrat in 2012 o cifra de afaceri de 133 milioane de euro, in crestere cu 8% fata de anul precedent, venituri obtinute  in principal din comercializarea carnii de pui.  Toate companiilor au avut cresteri ca valoare, cele mai mari fiind la carnea de pui (+20%) si +19% la salamurile crud-uscate.

 

“Anul trecut, vanzarile noastre de carne de pui au crescut cu 7% in volum, la 32.320 de tone, respectiv cu 20% in valoare. Pretul mediu mai mare a fost obtinut in principal din mixul de produse comercializate, si nu din scumpirea acestora”, a declarat Grigore Horoi, presedintele Agricola Bacau.

Din totalul vanzarilor 81% din carnea de pui comercializata a fost refrigerata.

In 2012 Agricola a atras 11,21 milioane de euro din exporturi. Aproximativ 19% din productia de carne a anului trecut a fost exportata in Germania, Olanda, Franta, Grecia, cu 2% mai putin decat in anul precedent, insa in valori absolute vorbim de cantitati mai mari cu 7% si valori cu aproape 6% mai mari.

In ceea ce priveste categoria mezeluri – salamurile crud-uscate si preparatele fiert-afumate obtinute la Salbac, companie din cadrul grupului Agricola-, cantitatea totala comercializata in 2012 a fost cu 2% mai mare fata de anul precedent, in conditiile unei contractari de 15 procente a pietei de carne procesata, iar valoarea totala a vanzarilor a fost cu 19% mai mare decat in 2011.

„Suntem lideri de piata in Romania la grupa salamurilor crud-uscate, cu vanzari de 16,2% din total, iar sortimentul nostru vedeta – Salamul de Sibiu Agricola – a inregistrat la masuratoarea de piata din octombrie 2012 o cota de piata valorica de 54,6%, respectiv o cota in volum de 50,8% din total segment Salam de Sibiu comercializat pe piata interna. Anul trecut am vandut cu 10% mai mult Salam de Sibiu Agricola decat in anul 2011, iar evolutia crescatoare a acestei grupe este o urmare a tendintei evidente a consumatorului care se orienteaza catre produse mai scumpe, mai putin procesate, percepute ca fiind mai sanatoase, simultan cu scaderea pietei de mezeluri fiert-afumate ieftine. Exista indicii serioase de modificare semnificativa a obiceiurilor de consum in aceasta directie”, a precizat Grigore Horoi.

Europrod, firma din grup care comercializeaza semipreparate si produse de tip ready-meal, si-a mentinut anul trecut o cota de piata de 19% si pozitia de lider in categorie. Astfel, in 2012 fata de anul precedent vanzarile de semipreparate au crescut cu 11% in volum, respectiv cu 18% in valoare.

La ouale de consum produse de Avicola Lumina Constanta s-a inregistrat o crestere cu 14% a bucatilor vandute in 2011, fiind comercializate 52,5 milioane de bucati.