Importatorul si distribuitorul de obiecte sanitare de lux, Senso Ambiente, a anuntat o crestere a cifrei de afaceri in 2012 cu 40% fata de anul anterior, ajungand la 1,9 milioane de euro. Consumatorul are in medie un buget  de 2.000-3.000 de euro.

 „Vorbim despre o zona de piata atipica, unde designul produselor este extrem de important iar investitiile clientilor sunt emotionale intr-un procent de peste 80%, restul  fiind legat de necesitatile de functionalitate. Asta inseamna ca segmentul consumatorilor casnici si in concluzie si cel al specialistilor ( in special arhitecti ) nu numai ca nu vor inceta sa cumpere, dar si ca peste 10-15% dintre acestia se vor orienta catre produse high-end unde pretul este determinat de designul deosebit”, a declarat Virgil Lixandru, director de marketing si vanzari al companiei.

Potrivit acestuia consumatorul de obiecte sanitare premium al anului 2012 a avut in medie un buget situat intre 2.000 si 3.000 de euro pentru reamenajarea unei bai. A existat insa si un procent de aproximativ 10%- 15% dintre consumatori, ce au ales produsele high-end cu bugete per baie/obiecte sanitare pornind de la 7.000 de euro.

Cea mai importanta marca a anului 2012 a importatorului a fost Hansgrohe cu un procent de 32% din cifra de afaceri, urmata de Geberit cu 20%, Ideal Standard si Duravit cu 15% fiecare si Zhender cu 7%.  Ca pondere a vanzarilor, specialistii companiei apreciaza ca Bucurestiul a reprezentat aproximativ 40%, restul de 60% impartindu-se in ordine intre urmatoarele orase: Cluj, Brasov, Constanta, Craiova, Pitesti, Ploiesti,Timisoara, Iasi, Arad, Baia Mare, Sibiu, Bacau, Targu Mures si Focsani.

 Pentru anul curent compania si-a propus  obtinerea unei cifre de afaceri de 2,5 milioane de euro, estimare ce se bazeaza pe investitiile planificate in dezvoltarea retelei de parteneri. Anul trecut  la cele 70 de magazine cu show–room a fost adaugat si  un numar de  aproximativ 60 de mici magazine destinate instalatorilor, magazine cu un spatiu mediu de 15-20 mp, dar si colaborarea cu segmentul de magazine tip DIY ( do it yourself ).