Export autohton de genti si pantofi de piele de 500 milioane de euro

“Cu adevarat remarcabil, este faptul ca producatorii romani din sector au consolidat in ultimul timp un adevarat brand de tara, produsele sub marca proprie fiind tot mai apreciate pe pietele externe”, a subliniat Angela Vasiliu Dimitriu, presedintele asociatiei ce inglobeaza 70% din productie si peste 90% din exporturile romanesti de incaltaminte, confectii si accesorii din piele.
In prezent, lohnul reprezinta circa 60% din totalul productiei interne de incaltaminte, confectii si accesorii din piele, iar patronatul considera ca aceasta situatie este favorabila industriei din mai multe puncte de vedere.
In opinia Angelei Vasiliu, cresterea puternica a exporturilor prefigurata pentru 2013 isi afla explicatia in faptul ca antreprenorii au reusit ca, dupa o perioada in care sectorul s-a restructurat masiv, sa dezvolte unitati de productie flexibile, capabile sa urmeze tendintele externe, si chiar sa-si puna amprenta asupra creatiilor de gen, prin colectii proprii.
Pe de alta parte, a existat o conjunctura favorabila care a readus industria locala de incaltaminte si marochinarie in atentia contractorilor internationali. Criza mondiala determinat o reconsiderare a ofertei producatorilor romani in privinta comenzilor pentru serii cu volume mai mici sau exclusiviste. Prezenta articolelor manufacturate in Romania este reflectata de cifre cu multe zerouri contabilizate pe piata americana si canadiana sau, in premiera, in statele din Zona Golfului si Australia.
Photo credit: Orin Zebest / Foter / CC BY-NC-SA
No related posts.