Era Shopping Park Oradea, parte a portofoliul fondului Argo Real Opportunities Fund (ARGO), are cea mai slaba rata de ocupare dintre proiectele din Romania, de respectiv 75%. Era Shopping Park Iasi are in schimb cea mai mare rata de ocupare, cu 97% din suprafata inchiriata; Shopping City Suceava are un grad de ocupare de 96%, iar Shopping City Sibiu de 93%.

“Era Shopping Park Oradea trece printr-o etapa de dezvoltare care aduce formate noi de retail si va improspata mixul de retaileri deja existenti. Traficul de cumparatori a crescut cu 15 – 20% in ultimul an, cea mai mare crestere de acest gen din centrele noastre. In perioada urmatoare, noi contracte de inchiriere urmeaza a fi anuntate”, a aratat Graham Kilbane, COO ARGO, care asteptata ca rata sa creasca de la 75% pana la 92% spre sfarsitul acestui an, ca urmare a semnarii unor noi contracte de inchiriere.

Comparativ cu celelalte centre detinute de Argo, Shopping City Sibiu a obtinut cele mai mari venituri din inchirieri in semestrul octombrie 2012- martie 2013, respectiv de 4,8 milioane de euro (fara TVA); pe locul al doilea ca venituri din inchirieri se afla Era Shopping Park Iasi cu 2,8 milioane de euro, urmat de Shopping City Suceava cu 2,55 milioane de euro si Era Shopping Park Oradea cu 1,7 milioane de euro.

“Vanzarile in retail inca nu si-au revenit in Romania, asa ca pentru cei mai multi retaileri obiectivele curente vizeaza nu atat cresterea profitului, cat optimizarea businessului si extinderea retelelor, profitand de conditiile avantajoase din ultimii ani, pentru a fi pregatiti atunci cand piata isi va relua cresterea. Centrele noastre comerciale urmeaza in mod firesc aceeasi linie, de eficientizare si, respectiv, de crestere a veniturilor, pentru a fi pregatite sa poata beneficia de turnura favorabila a pietei in care se afla activele noastre (sectorul imobiliar comercial), relansare care ar putea avea loc cel mai probabil incepand cu 2015”, a mai precizat Graham Kilbane.