Amazon vrea sa fie cu un pas inaintea tuturor competitorilor, astfel dupa ce a lansat ipoteza livrarii cu ajutorul dronelor, acum atentia sa s-a directionat catre transportul anticipativ, un sistem prin care compania anticipeaza care va fi urmatoarea comanda  a clientului si  o trimite la un depozit din apropierea casei, inainte chiar de a apasa butonul de cumparare, potrivit Wall Street Journal. 

Bunurile vor ajunge astfel mai repede decat atunci cand clientul ar face comanda in mod normal.

Compania Amazan de-abia a obtinut brevetul si nu exista garantii ca il si va utiliza. Totusi Amazon are suficiente date privind cumparatorul si obiceiurile sale de cumparare – de la informatii privind comenzile anterioare si cautarile de rigoare, la cumparaturile efectuate, in cat timp se desfasoara achizitia si chiar timpul cat a stat  cursorul deasupra unui produs.

Desi unele comenzi anticipate vor fi eronate, Amazon sustine ca poate utiliza acest brevet in mod rentabil oferind produsele drept cadou sau cu discount cumparatorilor fideli pentru a reduce pierderile si pentru a loializa cumparatorul.