Piata electrocasnicelor mari  a insumat in 2013 o valoare de 337 milioane de euro, cu mai mult de 5% peste performanta din 2012, in timp ce vanzarile din 2013 de electrocasnice mici au cumulat o valoare totala de 114 milioane de euro, in crestere cu 9% fata de 2012 potrivit GFK Romania. 

Piata electrocasnicelor mari a mentinut cresterea si in ultimul trimestru al lui 2013, fiind cu aproape 8% mai mare comparativ cu acelasi trimestru al anului trecut. In T4 2013, produsele cu cele mai bune performante – masinile de spalat rufe, uscatoarele si masinile de spalat vase – au avut rate de crestere de doua cifre. Piata de frigidere isi continua tendinta de migrare catre produse cu caracteristici superioare, iar piata de congelatoare a crescut cu 10% fata de T4 2012.

Piata electrocasnicelor mici a inregistrat cu 13% mai multa valoare in T4 2013 fata de acelasi trimestru al anului trecut.  Majoritatea categoriilor de produse au inregistrat rate de crestere de doua cifre fata de acelasi trimestru din 2012. In decembrie, cea mai buna luna din punct de vedere al vanzarilor pentru electrocasnice mici, consumatorii au continuat sa cumpere produse din categoria de ingrijire personala, in special aparate de indepartat parul, dar si storcatoare.

Photo credit: Monika Kostera (urbanlegend) / Foter / CC BY-SA