Flanco Retail a încheiat anul 2018 cu o cifră de afaceri de 1,07 miliarde lei, în creștere cu 9% față de anul precedent, și cu un profit de 21 de milioane lei, de patru ori mai mare comparativ cu 2017.
La finalul lui 2018, rețeaua de magazine Flanco număra 135 de unități, cu o suprafață totală de vânzare de peste 70.000 mp. Cifra a fost atinsă în urma a 18 deschideri și a 8 închideri desfășurate pe parcursul anului, completate de 13 magazine reamenajate potrivit conceptului nou lansat, Simplu-Ușor-Sigur.
Prezent în 95 de orașe ale țării, cu 8 orașe mai mult decât în 2017, retailerul s-a concentrat pe tipurile de spații care și-au dovedit eficiența de-a lungul timpului – magazine amenajate în galerii comerciale și parcuri de retail (40%), urmate de magazinele stradale (40%), restul de 20% fiind reprezentat de magazinele din centre comerciale, în special în marile orașe. O altă premieră marcată de retailer în 2018 o reprezintă deschiderea primului outlet electro-IT din retailul autohton – magazinul Flanco Mihai Bravu din Capitală.
“Strategia pe care am urmat-o în offline și-a dovedit eficiența la nivelul vânzărilor înregistrate în magazine. Deși, per total, traficul a înregistrat o ușoară scădere, ca urmare a numărului tot mai mare de clienți care preferă să cumpere online, rata de conversie din magazine a crescut cu 10%, ceea ce ne demonstrează că aceia care ne calcă pragul sunt mai bine informați și mai hotărâți în actul de cumpărare”, a declarat Dragoș Sîrbu, CEO Flanco.
Online-ul, și mai cu seamă canalul de mobile, ocupă o pondere tot mai mare din totalul mobile au crescut cu 58% față de 2017. La succesul vânzărilor online a contribuit și serviciul de creditare, care poate fi accesat direct pe flanco.ro, cu o creștere spectaculoasă, de 74%.
“2018 a mai însemnat, pentru noi, o optimizare a comenzilor online, cu accent pe mobile și pe componenta logistică. Astfel, 9 din 10 clienți și-au primit în continuare coletul în mai puțin de 48 de ore, deși, față de 2017, a crescut cu 26% volumul de marfă pe care l-am manevrat în lanțul nostru logistic”, completează CEO-ul Flanco.
Valoarea investițiilor companiei a crescut cu 25% față de anul 2017, până la un total de 10 milioane lei. Două treimi din această sumă au mers către rețeaua de magazine, iar restul s-a împărțit în mod egal între investițiile în infrastructura IT și în programele HR.
Investițiile și programele implementate de retailer la nivelul resurselor umane s-au tradus, în 2018, printr-o îmbunătățire cu 20% a retenției de personal, retenție care se află de altfel pe un trend ascendent de la an la an. Veniturile angajaților au crescut, în medie, cu 14% față de anul anterior, iar 85% din echipa din magazine a accesat bonusul lunar.
Printre programele derulate se numără migrarea eforturilor de training către e-learning, cu rezultate foarte bune – 98% dintre angajați au fost activi în platforma de e-learning, fiecare parcurgând, în medie, 9 cursuri, care au însumat peste 14.500 de ore de training. Un alt element de noutate îl reprezintă campaniile de recrutare pentru persoane cu dizabilități desfășurate de retailer, care au avut drept rezultat integrarea a 20 de oameni în organigrama companiei.
Pentru 2019, Flanco își propune un ritm de creștere de 12% și o extindere a rețelei cu alte 20 de magazine, pregătind investiții în valoare de 12 milioane lei.
Despre Flanco
Flanco este unul dintre cei mai renumiţi retaileri autohton de produse IT&C, electronice și electrocasnice. Cu un număr de peste 1.500 de angajați, compania deţine o rețea de 135 de magazine, aflate în cele mai importante zone comerciale din 96 de orașe ale României.