Retailerul roman de incaltaminte Leonardo, aflat in insolventa, ia in calcul atat vanzarea unor active sau unui pachet de actiuni, cat si intrarea pe noi piete, precum cea a vanzarilor auto, pentru a-si plati datoriile catre creditori, potrivit Mediafax. 

“Din analiza activitatii realizate in cadrul celor peste trei ani de reorganizare pe care societatea i-a parcurs s-a desprins concluzia ca, pentru reusita planului de reorganizare, sunt necesare masuri suplimentare de reorganizare ce nu au fost avute in vedere la data propunerii planului. Astfel, in actualul stadiu al implementarii planului de reorganizare apreciem ca se impune modificarea planului in sensul crearii cadrului procedural pentru asigurarea posibilitatii de suplimentare a surselor financiare pe care societatea le are la dispozitie in vederea asigurarii respectarii distribuirilor prevazute in programul de plati”, se arata in propunerea de modificare a planului de reorganizare.

Printre masurile generatoare de surplus prezentate se numara, pe langa continuarea derularii activitatii curente, vanzarea unor active excedentare, valorificarea unui teren 2,5 hectare situat in Oradea, prin transformarea acestuia intr-un spatiu destinat derularii unei activitati de tipul “consignatie auto”, dar si atragerea unuia sau mai multi investitori terti.

Leonardo, care a deschis primul magazin in 1994 in Oradea, are in administrare directa peste 90 de magazine. In a doua jumatate a anului 2009, compania, cu datorii de 100 milioane euro, a intrat in insolventa din cauza scaderii cererii pe piata interna si a reducerii vanzarilor. Principalii competitori directi ai Leonardo sunt retailerul german Deichmann si cel polonez CCC.