Categoria produselor de ingrijire pentru barbati a cunoscut in ultimii ani o crestere semnificativa, atat la nivel global cat si in Romania, devenind una dintre cele mai dinamice categorii ale pietei de cosmetice, potrivit reprezentantilor Douglas.
Conform datelor de pe piata locala, cresterea anuala pe acest segment se situeaza la nivelul de 10-15%, comparativ cu o crestere de doar 5% pentru intreaga piata de cosmetice in 2014.
“Daca in urma cu cativa ani, barbatii foloseau doar clasicul sapun, deodorantul si crema de ras, acum tot mai multi folosesc geluri de dus, sampoane, diverse lotiuni hidratante pentru fata si corp pe care si le aleg cu grija”, a declarat Lavinia Ivas, Country Manager Douglas Romania.
Considerata pana recent o preocupare pur feminina, ingrijirea tenului si a corpului isi fac loc acum in ritualul zilnic de ingrijire al barbatilor. Aceasta tendinta este corelata cu o mai buna intelegere a nevoilor specifice ale pielii barbatului dar si cu o crestere a puterii de cumparare din ultimii ani.
Un studiu recent arata ca 3 din 10 barbati romani din mediul urban folosesc o crema sau un gel pentru ingrijirea fetei (36%), rezultat ce pozitioneaza Romania la un nivel similar cu alte tari europene, precum Marea Britanie sau Franta, unde 42% respectiv 46% dintre barbati utilizeaza creme de fata.
Totusi, pe primele pozitii in topul vanzarilor Douglas din segmentul de produse de ingrijire dedicate barbatilor raman produsele clasice, precum sampoanele si gelurile de dus sau produse de barbierit.
In aceste conditii Douglas Romania relanseaza gama de produse de ingrijire pentru barbati, Douglas Men, care cuprinde acum noua produse destinate ingrijirii tenului si corpului, de la gel de dus la creme hidratante pentru fata si ochi.
“Diversificarea gamei de produse pentru barbati a devenit o prioritate pentru Douglas avand in vedere evolutia pozitiva inregistrata de acest segment cat si potentialul de crestere reprezentat de categoria de ingrijire a pielii”, a continuat Lavinia Ivas, Country Manager Douglas Romania.
Douglas opereaza pe piata locala un numar de 18 magazine si a incheiat anul 2013 cu o cifra de afaceri de 55 milioane de lei si o crestere de 7,4% fata de 2012.