Anul acesta retailerii au optat pentru loializarea clientilor cu ajutorul cardurilor de membru si pentru diverse inovatii de magazine si in magazine pentru a se promova, potrivit unui comunicat compania de resurse umane Adecco.

 EuroShop 2014, The World`s Leading Retail Trade FairPotrivit acestuia, dincolo de atragerea potentialilor consumatori in tabara clientilor, majoritatea retailerilor au inteles importanta loializarii consumatorilor existenti.  “Am sesizat atat pastrarea schemelor vechi de loializare, insa nu oricum, ci punctarea lor tot mai intensa si transformarea din proiecte punctuale, periodice, in proiecte pe termen lung; cat si adoptarea unor formule noi de loializare.  Dintre cele deja cunoscute, amintesc cardul de membru/apartenenta la un brand/ magazin, care acum a iesit din conventional si a adus mai mult decat „consumi si primesti”, dezvoltand aceasta directie fie in recompense cu adevarat tangibile, la sisteme cashback, vouchere oferite prin intermediul canalelor online sau a sms-ului”, se arata in comunicat.

Conceptul de pop-up store, imbratisat de retaileri

Pop-up store-ul s-a transformat intr-o unealta universala, fiind usor de modelat atat in zona alimentara, cat si fashion, bauturi, gadgeturi si nu in ultimul rand, poate fi metoda ideala pentru o lansare de produs/o gama sau o relansare a unui retailer consacrat in mod traditional mediului online.

Intrebuintarile lui pot fi multiple, iar abordarea tine doar de valorile brandului, creativitatea celor ce implementeaza un astfel de proiect si bineinteles detaliile legate de buget, locatie, durata de desfasurare.

“Desi destul de restransa la nivel de dezvoltare in Romania, metoda aceasta poate fi alegerea ideala pentru ca iti permite sa construiesti o relatie mai puternica cu consumatorul tau, poti vinde mai mult (mai ales daca ai activat doar in zona online), ai sansa de a testa o piata noua dintr-o regiune sau un oras nou, cresti mai usor awareness-ul brandului (creativitatea si buzz-ul creat in jurul unui pop-up store atrag presa si consumatorii), poti reactiona la o initiativa a competitiei sau seta noi trenduri”, mai arata comunicatul

Inovatiile la raft

Dincolo de rafturi inteligente si materiale create pentru activari specifice, atentia retailerilor s-a indreptat catre asocierea unei culori de lumina pentru o anumita categorie de produse pentru a o evidentia (exemplu: lumina recomandata pentru branzeturi este cea galbena, iar la raioanele de mezeluri si de carne ambalata se foloseste in special lumina rosie sau roz).