Jumatate dintre gospodariile cu animale de companie cumpara mancare specializata, potrivit unui studiu Gfk Romania.

Pisica Toyota, dupa utilizarea a sapte vietiComparativ cu alte tari europene, numarul este inca mic. Numai in Cehia, 8 din 10 detinatori de animale de companie cumpara mancare specializata. Totusi, in perioada ianuarie-noiembrie 2014 mancarea specializata a crescut cu doua cifre (10%) atat ca valoare, cat si ca volum.

Fiind o categorie sensibila in ceea ce priveste pretul, marcile private au reusit sa aiba cresteri constante si sa acopere o mare parte din categorie. In acelasi timp, comertul modern reprezinta aproximativ 60% din valoarea totala a categoriei.

Desi numarul familiilor cu pisici este semnificativ mai mic, valoarea categoriei se imparte in 57% mancare pentru catei si 43% mancare pentru micile feline.  Iubitorii de pisici platesc un pret mediu de trei ori mai mare comparativ cu iubitorii de caini, unde acest pret se situeaza la 4,8 lei pe kilogram.