Cifră de afaceri de 433 milioane de euro pentru Altex în 2015

Retailerul electro-IT Altex România a înregistrat în 2015 o cifrã de afaceri de 433 milioane de euro, cu peste 30% mai mare decât în 2014 (322 milioane de euro).
Performanța financiară nu este întâmplătoare dacă luăm în calcul că Altex România a ajuns în 2015 la o suprafață de vânzare de peste 120.000 mp. Are nu mai puțin de 109 magazine (92 Altex și 17 Media Galaxy) și peste 20.000 de produse în portofoliu.
„Brand-ul Altex a crescut odată cu piața locală de retail, fiind alături de români de peste 23 de ani”, spune Adrian Urdă, Chief Retail Officer Altex. „Ne-am transformat în timp într-un partener de încredere, capabil să ofere produse și servicii de calitate, la cel mai mic preț din România. Vom continua să creștem alături de publicul nostru, căruia dorim să îi furnizăm tot ce e mai bun în materie de soluții electro-IT la un preț corect, așa cum am procedat și până acum”, a mai spus oficialul companiei.
În ceea ce privește volumul de vânzări, compania înregistrează 20.000 de produse vândute zilnic în magazinele clasice și cele online (Altex.ro și MediaGalaxy.ro). Raportul dintre vânzarile online și cele offline este de 80% la 20% în favoarea celor înregistrate în magazinele tradiționale. Acest raport va continua să rămână la fel și în 2016, conform prognozelor de piață ale Altex și GfK România, societate care a analizat tendințele în piața de retail în 2016.
Astfel, GfK estimează că piața va crește cu 10-15%, pe fondul creșterii cu 20% a vânzărilor de produse cu specificații superioare, dar și a creșterii volumului vânzărilor generale de televizoare, smartphone-uri, electrocasnice built-in și a altor echipamente de divertisment.
Nu în ultimul rând, studiul GfK apreciază că deciziile de cumpărare ale publicului se vor baza din ce în ce mai mult pe valoarea adăugată a produselor și mai puțin pe promoții. Cu alte cuvinte, oamenii vor începe să țină cont mai mult de nevoi decât să se lase ghidați de instinctul de a cumpăra (mai) ieftin.