Piaţa lactatelor organice va continua să crească în următorii ani, atât în segmentul de bază al laptelui bio, cât şi în rândul produselor cu valoare adăugată. Potrivit datelor firmei de cercetare Euromonitor International, piaţa produselor lactate bio din România s-a triplat aproape ca valoare în ultimii șase ani. La ritmul actual, studiul indică o piaţă de peste 28 de milioane de lei în 2020, comparativ cu 19,6milioane lei în 2015.

lactate bio

Dezvoltarea categoriei este susţinută atât de producătorii locali, care au contribuit la diversificarea ofertei prezentă iniţial doar prin mărcile private de import, dar şi de către retaileri, care dezvoltă zone separate de plasare a produselor bio în spaţiul de vânzare, foarte bine semnalizate, potrivit unei analize realizate de furinzorului soluţii de procesare şi ambalare a produselor alimentare TetraPak.

“Românii înţeleg din ce în ce mai mult că este important să facă alegeri alimentare sănătoase, iar laptele bio, alături de întregul segment de lactate organice, se află tot mai des în coşul de cumpărături al acestora. În general, așteptările consumatorilor au crescut, 26% dintre cei din țările în dezvoltare verificând pe etichetele și ambalajele produselor și băuturilor dacă sunt obținute prin practici sustenabile sau din materiale prietenoase cu mediul, iar 29% verifică dacă sunt organice”, afirmă Cătălina Sirițeanu, Operational Marketing Director Tetra Pak South Eastern Europe.

Deşi încă relativ mică în valoare, această piaţă este una dintre cele mai dinamice şi mai ofertante, atât pentru consumatorii români, în căutare de informaţii şide diversitate, cât şi pentru producătorii care îşi doresc să se diferenţieze la raft. La nivel european, termenul „organic” se află în top trei mesaje folosite pentru promovarea produselor nou lansate în categoria produselor alimentare în ultimii doi ani, iar în ceea ce priveşte industria lactatelor, „natural” şi „etic şi prietenos cu mediul” sunt mesajele cu cea mai mare rată de creştere în comunicare începând din 2010.

Prima lansare de lapte bio în ambalaj Tetra Pak a fost în 2001, când LaDORNA, una dintre cele mai cunoscute mărci de lactate din România a introdus pe piaţă lapte ecologic UHT provenit din ferme româneşti certificate pentru producţia de lapte bio, susţinând astfel transformarea agriculturii locale prin practici de sustenabilitate.
Cea mai recentă lansare în acest segment o reprezintă completarea portofoliului de produse Napolact cu lapte bio în ambalaj Tetra Pak.