PepsiCo pune umărul la construirea unui sistem alimentar sustenabil în Europa

PepsiCo, una dintre cele mai mari companii de produse alimentare și băuturi din lume, s-a alăturat unei coaliții de 50 de companii, universități și alţi parteneri grupați în lanțul valoric alimentar EIT Food, o inițiativă a Institutului European de Inovare și Tehnologie (EIT). În calitate de membru al ETI Food, compania PepsiCo se angajează să transforme modul în care este produsă, distribuită şi consumată mâncarea în Europa.

Concret, PepsiCo se angajează să se implice în obiective de maximă importanță pe termen mediu și lung, precum reducerea aportului de sare, zahăr și grăsimi saturate din alimente, creșterea consumului de fructe, legume și cereale integrale, precum și reducerea drastică a risipei alimentare. Pentru atingerea acestor scopuri, precum și a celorlalte obiective formulate de către EIT, societățile implicate sunt gata să investească în următorii şapte ani 1,2 miliarde de euro.

EIT Food are ca scop construirea lanțurilor sustenabile de aprovizionare prin inițiative de educare, transformare și inovare şi de a construi astfel un ecosistem alimentar inovator și de încredere, care să susţină drepturile consumatorilor de a beneficia de o dietă sănătoasă. EIT Food a anunțat că va stabili patru programe de inovare dedicate consumatorilor care vor fi centrate pe provocări sociale:

  1. Personalizarea alimentelor sănătoase (FoodConnects Assistant);
  2. Digitalizarea sistemul alimentar (The Web of Food);
  3. Dezvoltarea lanțului de aprovizionare și adoptarea unor tehnologii noi în agricultură, procesare și retail (Your Fork2Farm);
  4. Procese eficiente din punct de vedere al consumului de resurse, care au rolul de a transforma sectorul alimentar în vârful de lance al tranformării actualului model „produce-foloseşte-aruncă” într-o bio-economie circulară (The Zero Waste Agenda).

Obiectivele acestor programe sunt de a ajuta, până în 2030, cel puțin 60% dintre consumatorii europeni să atingă nivelurile de consum recomandate de nutriție pozitivă, incluzând fructe şi legume, cereale integrale şi proteine. În același timp, se doreşte reducerea aportului de sare, zahăr și grăsimi saturate din produsele alimentare, așa cum este recomandat de către OMS (Organizația Mondială a Sănătății) și autoritățile europene. În plus, inițiativa vizează reducerea risipei alimentare cu 50% în următorii 10 ani.

Dr. Ellen Brabender, Vicepreşedinte PepsiCo al C & D Nutrition, a făcut parte din echipa care a creat propunerea câștigătoare EIT Food, fiind şi Director Interimar la EIT Food. Ea vede un mare potențial în parteneriatul EIT: „Implicarea consumatorilor în fiecare etapă a planurilor noastre ne va permite să construim un sistem alimentar care funcționează pentru toţi şi răspunde nevoilor de schimbare ale societății. Suntem entuziasmați că suntem membrii ai acestui parteneriat alături de alţi lideri, aducând astfel această vizune mai aproape de realitate”.

„EIT Food reunește diverşi parteneri de renume din lanțul valoric al produselor alimentare, cum ar fi PepsiCo, despre care noi credem ca va stimula inovația și spiritul antreprenorial în Europa”, spune Martin Kern, directorul interimar al EIT. “Suntem încântaţi de faptul că  EIT Food pune consumatorul în centrul activităţilor sale, deoarece acest lucru va fi esențial pentru a conduce o revoluție la nivel mondial în producția alimentară durabilă, sănătoasă și sigură.”

„Obiectivele EIT Food sunt strâns legate de Agenda de Sustenabilitate 2025 a PepsiCo, care este axată pe crearea unor relaţii sănătoase între oameni, mediu și produse alimentare”, a declarat la rândul său, Dr. Mehmood Khan, Vicepreşedinte şi Chief Officer Ştiintific PepsiCo. „Suntem pe deplin angajaţi succesului EIT Food și credem că va avea un rol esențial în transformarea modului în care Europa se dezvoltă, produce și consumă alimente.”

Agenda de dezvoltare durabilă 2025 continuă angajamentul companiei PepsiCo de a oferi “Performanță cu Scop”, o viziune deschizătoare de drumuri lansată în 2006, înrădăcinată în convingerea fundamentală că succesul în afaceri este indisolubil legat de sustenabilitatea lumii pe care o împărţim.

Despre PepsiCo

Produsele PepsiCo sunt savurate de consumatori din peste 200 de țări și teritorii din întreaga lume, de un miliard de ori pe zi. PepsiCo a generat peste 63 miliarde dolari venit net în 2015 adus de un portofoliu de alimente și băuturi care include Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker și Tropicana. Portofoliul PepsiCo este format dintr-o gamă variată de produse alimentare și băuturi savuroase, printre care 22 de branduri ce generează fiecare peste 1 miliard de dolari în vânzări anuale de retail.

În centrul filosofiei PepsiCo se află „Performanța cu Scop”, filozofia fundamentală care definește crezul companiei – succesul PepsiCo se află în legătură directă cu sustenabilitatea mediului înconjurător. Îmbunătățirea continuă a produselor pe care compania le comercializează, responsabilitatea de a proteja mediul înconjurător și încrederea acordată oamenilor fac din PepsiCo o companie globală de succes care crează valori pe termen lung pentu societate și pentru acționari.



Submit your comment

Please enter your name

Your name is required

Please enter a valid email address

An email address is required

Please enter your message

Retailers.ro © 2017 All Rights Reserved