Cu o cifră de afaceri de circa 13 miliarde lei în anul trecut financiar, Kaufland România, a patra companie de pe plan local după cifra de afaceri, a generat în economia locală o contribuție totală de 1,9 miliarde euro (valoare brută adăugată totală), ceea ce reprezintă 0,9% din PIB-ul României şi a avut o contribuție la bugetul de stat de peste 192 milioane euro prin taxe și impozite.

Cifrele reies dintr-un studiu de impact socio-economic realizat de compania KPMG.

Clasarea Kaufland în topul celor mai mari companii care activează pe plan local nu e o noutate. Şi în anii trecuți a ocupat acelaşi loc şi, în plus, în perioada recentă, companiile din comerț precum Dacia, OMV Petrom, Rompetrol, British American Tobacco sau Dedeman ocupau mereu primele 10 locuri locuri în top. Interesant este că astfel de companii au o contribuție foarte mare nu doar la bugetul de stat ci şi la crearea de locuri de muncă pe orizontală, în economia locală.

Spre exemplu, Kaufland a generat prin activitatea sa peste 68.000 de locuri de muncă cu normă întreagă în România, direct, indirect și indus, echivalentul a aproximativ 1,3% din forța de muncă națională. Studiul KPMG arată că fiecare angajat direct Kaufland în România sprijină angajarea altor 4 persoane în întreaga economie românească, prin crearea de noi locuri de muncă.

Investiții în România

Anul trecut, Kaufland a investit în România 300 milioane euro și a avut o contribuție la bugetul de stat de peste 192 milioane euro prin taxe și impozite.

Din fiecare 1 leu cheltuit la casă, 67 de bani merg la furnizori români.

Kaufland susține parteneriatele cu producători locali și în 2020 a lucrat cu peste 2.400 de furnizori din România. Compania a cheltuit doar anul trecut peste 1,9 miliarde euro. Astfel, din fiecare leu cheltuit la casă, 67 de bani merg direct către afaceri românești.

,,Fiecare are o influență asupra a tot ce e în jurul său – și poate una dintre cele mai mari lecții pe care ni le-a predat pandemia tuturor este că suntem cu toții împreună. Totul este înlănțuit. Facem an de an acest exercițiu de evaluare, prin acest studiu, pentru a vedea ce impact avem în jur. Ne bucurăm că tot ce construim aici face o diferență în viețile oamenilor și vom continua să fim alături și mai departe”, declară Marco Hößl, Director General Kaufland România.

Despre Kaufland România

Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.300 de magazine în 8 țări, 132.000 de angajați și o rețea de 141 de magazine în România.

Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.300 de magazine în 8 țări, 132.000 de angajați și o rețea de 141 de magazine în România. Cele mai recente magazine deschise au fost în ianuarie, la Sibiu și Piatra Neamț.