Carrefour isi reajusteaza pozitia pe plan global. Care sunt tarile care suporta consecintele?

Grupul francez Carrefour a anuntat  vanzarea participatiei de 60% din lantul de magazine detinut in Indonezia catre conglomeratul cu activitati bancare si media CT Corp pentru 525 milioane de euro. Decizia face parte din strategia grupului de a se concentra pe tarile mature unde deja ocupa pozitii puternice, precum si pe pietele emergente, potrivit Reuters.

CT Corp detine deja 40% din reteaua Carrefour Indonezia, care are aproximativ 83 de magazine.

Luna trecuta, Carrefour si-a  vandut operatiunile din Malayezia pentru 250 milioane de euro si cele din Columbia cu doua miliarde de euro, dupa ce in vara Carrefour a anuntat ca se retrage si din Grecia si Singapore.

Vanzarile grupului Carrefour, prezent in 32 de tari cu 9.500 de magazine au crescut in trimestrul trei din 2012 cu 2,1%, la 22,6 miliarde de euro, iar datoria neta a grupului a scazut cu un miliard de euro pana la 9,6 miliarde de euro.

Directorul general al grupului nou numit, Georges Plassat, a estimat ca are nevoie de trei ani pentru a redresa grupul, reducand  gradul de indatorare si cheltuielile generale. In plus, a comentat posibilitatea ‘reajustarii’ operatiunilor din Polonia si o analiza strategică a activelor din Turcia si Indonezia. Iar analiza strategica din Indonezia a avut deja loc…



Submit your comment

Please enter your name

Your name is required

Please enter a valid email address

An email address is required

Please enter your message

Retailers.ro © 2020 All Rights Reserved