In ciuda eforturilor de a ramane competitiva, Nokia pare ca nu face fata noilor cerinte potrivit Mediafax.

Cumparatorii sunt tot mai interesati de aparatele cu ecrane de cel putin 13 centimetri, pentru a naviga mai usor pe Internet, in timp ce altii isi aleg in completare si o tableta. Nokia este absenta de pe ambele segmente, dominate de Samsung Electronics si Apple, transmite Bloomberg, desi Nokia tocmai a lansat smartphone-urile Lumia.

Incapacitatea Nokia de a intra pe piata telefoanelor cu ecrane mari marcheaza astfel a treia ocazie in care compania rateaza o tendinta majora. In 2004, Nokia a intrat tarziu pe piata telefoanelor cu clapeta, precum si pe segmentul aparatelor touch-screens.

Vanzarile de telefoane cu ecrane de minim 5 inci au crescut anul trecut de la 1,2 milioane unitati in 2011 la 29,7 milioane unitati, a aratat Francisco Jeronimo, analist la compania de cercetare a pietei IDC. Acesta considera ca este o tendinta care nu poate fi ratata, oamenii folosind telefoanele intr-un mod diferit, consumand continut media prin retelele mobile.