Tinerii care au 18 ani cumpara branduri alimentare romanesti in proportie semnificativ mai mica decat cei din generatiile anterioare (31,8% fata de 56,2%), iar aproape jumatate dintre ei declara ca le este indiferent ce fel de branduri cumpara, conform unei analize realizate de Rogalski Damaschin Public Relations pe baza cercetarilor online desfasurate pe platforma iVox.ro.

Potrivit acesteia „Generatia BAC 2013” nu si-ar face cumparaturile zilnice online (56%) si e mare amatoare de promotii – 91,07% declara ca isi schimba decizia de cumparare in fata raftului datorita unei reduceri la un anumit produs.

In ceea ce priveste canalul de comunicare preferat, 53,3% declara ca Facebook este platforma de socializare utilizata cel mai des, urmata de Yahoo Messenger (27,2%), Skype (7,6%), Twitter (6,5%) si altele. Spre deosebire de ceilalti, „Generatia BAC 2013” are in proportie mai mare doua conturi active pe platformele de socializare (31,3% in cazul adolescentilor care au implinit anul acesta 18 ani fata de 24,9% in cazul celorlalti respondenti).

In acelasi timp 96.5% dintre tineri considera ca oamenii acorda o importanta prea mare retelelor sociale si peste jumatate recunosc ca deseori simt ca pierd controlul timpului petrecut pe internet.

Un procent cu 10% mai ridicat decat in cazul celorlalti respondenti au declarat ca nu au un smartphone. Dintre cei care au un smartphone, 36.5% folosesc cel putin o data pe zi o aplicatie.

Photo credit: megan leetz / Foter / CC BY-ND