Borsec castiga prima pozitie, pentru al patrulea an la rand, in topul celor mai puternice 50 de branduri romanesti in 2013, realizat de Unlock Market Research si revista Biz. Brandul este urmat de Dorna, La Dorna, Gerovital, Plafar, Dero, Napolact, Cris-Tim, Pate Sibiu si Zuzu.
In topul brandurilor romanesti din 2013 exista cinci branduri nou intrate: Aqua Carpatica, Delaco, Tarom, e-MAG si Jidvei.
Cele mai spectaculoase cresteri au venit de la Caroli, care a urcat nu mai putin de 16 locuri, Zuzu (+13 locuri), ambele pe val ca urmare a ascensiunii categoriei produse alimentare si de la Dedeman (urcare de 12 locuri), brand care a beneficiat de o comunicare continua si consistenta.
Tot in topul cresterilor se afla si Dero, Doina, Petrom si Frutti Fresh.
Anul 2013 este un an de consolidare valorica a brandurilor romanesti. Oamenii s-au obisnuit cu criza, o trateaza ca pe o stare de lucruri normala, si-au adaptat comportamentele si au descoperit strategii eficiente de a se descurca in contextul nou format. De aceea si topul brandurilor romanesti este mai stabil, nu mai genereaza surprize majore si confirma trendurile intuite in anii trecuti: mai multa cumpatare, mai multa grija pentru sine, mai mult pragmatism.