Aproximativ 42% dintre consumatorii din mediul urban considera ca nu mananca nici sanatos, nici nesanatos, dar 89% dintre cumparatorii de alimente opteaza pentru produse proaspete neprocesate, doar 11% alegand preponderent semipreparate sau mancare gatita, arata un studiu de cercetare SMARK Research,  realizat de Nielsen Romania – u In bucataria romanilor – de la raft in farfurie”.

Acesta mai arata ca produsele bio trebuie sa fie mai convingatoare. 36% dintre respondenti apreciaza ca acestea sunt mai sanatoase decat alimentele ce nu sunt considerate bio, in timp ce 28%  cred ca aceasta afirmatie nu este adevarata.

Adolescentii ofera sustinere la cumparaturi. Ei cunosc brandurile si afla primii de promotii si oferte.  Mamele sunt cel mai adesea responsabile de pregatirea pachetului zilnic pe care il iau la scoala mai putin de 2 treimi dintre adolescenti, optiunea numarul 1 ramanand sandvisul.

Photo credit: Ed Yourdon / Foter.com / CC BY-SA