Unilever, unul dintre cel mai mare producator de bunuri de larg consum din lume, va redimensiona portofoliul de produse pentru a face fata incetinirii cresterii din pietele emergente, de unde obtine peste jumatate din vanzari, potrivit Reuters. Aceasta redimensionare se va traduce si in concedierea a 2.000 de angajati.
Potrivit oficialilor, Unilever va reduce numarul de SKU cu 30% pana la sfarsitul anului 2014 din cele peste 50.000 existente.
Compania a anuntat recent ca in trimestrul trei din 2013 vanzarile au inregistrat cel mai lent ritm de crestere din ultimii patru ani, din cauza declinului cererii pe pietele emergente. “Economia globala incetineste si perspectivele sunt ingrijoratoare. Trebuie sa ne imbunatatim performantele deoarece ne-am pierdut competitivitatea”, a declarat directorul general al Unilever, Paul Polman.
Unilever se va concentra pe cele mai mari branduri ale sale, inclusiv pe cele 15 care genereaza venituri anuale de peste un miliard de euro fiecare. In 2012 la categoria de Alimente, Knorr detinea 4,5 miliarde de euro din totalul incasarilor, Hellmann`s 2,2 miliarde de euro , Rama / Blue Band 1,4 miliarde de euro, iar 1,1 miliarde reprezentau brandurile Becel/ Flora.
Potrivit directorului de marketing si comunicare Keith Weed au fost de asemenea anuntate taieri in bugetul de marketing si un interes crescut pentru campaniile digitale care reprezinta astazi mai mult de 15% din buget, fata de 12% cat reprezentau in 2011.