Brandul de ciocolata Heidi detine prima pozitie printre marcile de bunuri de larg consum in a caror calitate romanii au cea mai mare incredere, conform studiului GfK National Brands & Private Labels Drivers. A doua marca din clasament este Santal, urmata de Zewa. Pozitiile a patra si a cincea sunt ocupate de Granini si de Bel Vita.
Studiul GfK National Brands & Private Labels Drivers analizeaza cinci piloni in functie de care consumatorii romani cumpara produse de larg consum si le diferentiaza de restul jucatorilor din piata: notorietatea marcii (disponibilitatea brandului, varietatea sortimentatiei, noutati si lansari de produse, campanii de comunicare), capacitatea lor de a face consumatorul sa se simta bine, increderea in calitate, traditia marcii si raportul bun calitate/ pret.
In topul privind increderea in calitatea marcii, Heidi se diferentiaza foarte puternic in special pe atributele privind increderea deplina pe care consumatorii o au in aceasta marca si prin faptul ca satisface asteptari foarte inalte. Urmatoarele doua clasate se diferentiaza pe atributele de calitate excelenta si increderea mai mare pe care consumatorii o au in ele in comparatie cu alte marci.
A doua componenta importanta in construirea increderii este esenta marcii, inteleasa ca fiind o marca cu traditie, legendara, pe care consumatorii o cunosc de o lunga perioada de timp. La acest capitol, Coca-Cola si Pepsi detin primele pozitii, urmate de Kinder, Joe si Jacobs.
Marcile private sunt prezente de mai putina vreme pe piata, de aceea ele inca nu se diferentiaza in termeni de traditie sau de notorietate a marcii. Se pozitioneaza insa in top pentru caracteristicile care se refera la raportul bun calitate / pret. Cele doua marci private pe care le regasim in top cinci pe acest pilon sunt Pilos si Promienna.
In studiul GfK National Brands & Private Labels Drivers au fost investigate individual 100 de marci de produse la larg consum.. Selectia marcilor a fost realizata pentru toate segmentele de pret (premium, mainstream, economic, marci private cu valoare adaugata si marci private din segmentul economic).