Pierd teren bauturile carbogazoase?

Astfel, la nivel de grup, volumul vanzarilor Coca-Cola a scazut anul trecut cu 1% la 2.061 milioane lazi, in timp ce veniturile nete din vanzari au scazut cu 2%, la 6,87 miliarde de euro. In acest sens, Coca-Cola a anuntat un program de reducere a costurilor cu 1 miliard de dolari pana in 2016 – reducand costurile de aprovizionare si management al datelor si reformuland programele de marketing.”Problemele Coca-Cola sunt mai mult de natura macro decat de executie, cu toate ca problemele de piata bauturilor soft carbonatate au si ele un impact”, a declarat John Faucher, analist la JPMorgan Chase & Co.
La nivel mondial, competitorul Pepsi a avut de asemenea scaderi constante in cazul vanzarii de bauturi carbogazoase care reprezinta jumatate din operatiunile Pepsi. La acest moment vanzarile de bauturi mai reprezinta doar 15% din afacerile PepsiCo in America de Nord, potrivit cifrelor anuntate de companie.
Pentru a face fata scaderilor PepsiCo pare s-a directionat catre vanzarile de snacks-uri care au crescut cu 3% in America si cu 10% in tarile emergente, ca Brazilia, China, Mexic si Turcia. “Ne asteptam ca doua treimi din cresterea castigurilor sa vina din vanzarile de snacks-uri”, a declarat CEO-ul PepsiCo, Indra Nooyi, la anuntarea rezultatelor financiare. Studiile arata ca snacks-urile sunt principalele produse pe care clientii de pe pietele emergente tind sa le consume. Acest lucru face mai mult loc pentru PepsiCo ca de exemplu in India, unde migratia masiva din zona rurala in orase si orele lungi pe care angajatii le petrec la birou determina o cerere crescuta pentru produse semipreparate si snacks-uri.
Local
In Romania volumul vanzarilor Coca-Cola a scazut cu 9% anul trecut la 148,5 milioane de navete, ca urmare a impactului negativ al conditiilor macroeconomice si comerciale. In 2012, volumul vanzarilor a crescut cu 2%.
“Pe parcursul anului, rezultatele au fost influentate negativ de climatul macroeconomic si comercial dificil, precum si de presiunile campaniilor derulate de concurenta”, se arata intr-un raport al grupului Coca-Cola HBC.
Cota de piata a Coca-Cola a crescut in functie de volum, dar si dupa valoare, atat pe segmentul bauturilor carbogazoase, cat si pe ansamblul pietei bauturilor racoritoare nonalcoolice (Non Alcoholic Ready to Drink), se arata in raport.