Serviciile, zonele de retail si restaurantele, inclusiv cele de tip fast food, sunt cateva din preferintele oamenilor de afaceri romani atunci cand vorbim de francize, potrivit lui Constantin Anton, presedintele Asociatiei Romane de Franciza (ARF) citat de Agerpres.

Astfel, conform estimarilor ARF bazate pe sondajele efectuate in randul antreprenorilor, domeniile preferate de investitorii autohtoni in franchising sunt servicii (28,8%), retail (26,4%), fast-food (23,3%), restaurante si cafenele (6,2%), spa (2,3%).

“Sunt unii antreprenori care se arunca fara discernamant, cu capul inainte si cumpara francize in care investesc sume considerabile, uneori, fara sa aiba cunostinte elementare despre ce presupune acest lucru. (..) Semneaza contracte de francize pe care nu le inteleg in totalitate, fara sa se consulte cu un avocat specializat si se trezesc, ulterior, ca trebuie sa respecte niste clauze mai deosebite”, a declarat Constantin Anton.

Cea mai mare apetenta este pentru francizele din SUA, datorita bunei reputatii, a legislatiei americane care impune standarde de calitate si conditii speciale pentru francizarea unei afaceri. Apoi, pe locul doi sunt francizele made in UE, locul trei il ocupa cele de pe alte continente, francizele romanesti bucurandu-se de o popularitate mai scazuta.

In primul trimestru al anului piata a fost activa – franciza americana Arthur Murray Dance Studio si-a deschis prima unitate in tara dupa o investitie ce depaseste 200.000 de euro. Mai mult, retailerul de iaurt inghetat Zugga are succes in Spania, iar retailerul de decoratiuni interioare Sophia incearca piata din UK.  Anul acesta piata  poate ajunge la 1,4 miliarde de euro, inregistrand o crestere de 4-6% fata de anul anterior potrivit ARF.

Sursa:Agerpres