Shopping OnlineInternetul este utilizat pentru cercetarea pietei, dar si achizitii – mai ales daca livrarea si/sau returnarea produselor cumparate online este gratuita, potrivit studiului “UPS Pulse of the Online Shopper”, editia 2014, privind comportamentul consumatorilor atunci cand fac cumparaturi online.  Pentru a beneficia de transport gratuit, 58% au adaugat in cos un produs sau mai multe.

 

Internetul este un canal utilizat primordial pentru cercetare a pietei. Potrivit studiului

  •     39% dintre respondenti se documenteaza si achizitioneaza online;
  •     21% se documenteaza si achizitioneaza in magazine offline;
  •     13% se documenteaza online si achizitioneaza din magazine offline;
  •     7% se documenteaza in magazine offline si achizitioneaza online;
  •     7% se documenteaza atat in offline si online si achizitioneaza online;
  •     7% se documenteaza atat in offline si online si achizitioneaza offline;
  •     6% achizitioneaza online si ridica produsul dintr-un magazin offline.

Pentru a beneficia de transport gratuit, clientii cumpara mai mult

Majoritatea cumparatorilor online opteaza in continuare pentru transport gratuit ca principala modalitate de livrare. Data estimata de livrare, precum si costurile pentru livrare rapida sunt de asemenea importante. Astfel:

  •     81% dintre cumparatorii intervievati isi doresc optiuni de livrare gratuita
  •     62% vor sa fie informati cu privire la data estimata sau garantata de livrare
  •     54% isi doresc existenta unor multiple posibilitati de plata

Pentru a beneficia de transport gratuit, 9 din 10 respondenti au optat pentru una sau mai multe dintre urmatoarele actiuni:

  •     58% au adaugat in cos un produs sau mai multe;
  •     50% au asteptat o perioada mai mare pentru livrarea produselor;
  •     47% au cautat online un cod promotional pentru livrare gratuita;
  •     35% au optat pentru ridicarea produselor comandate dintr-un magazin;
  •     31% s-au inscris intr-un program de loializare a clientilor.

Politicile de returnare influenteaza decizia de cumparare

Cumparatorii online isi doresc posibilitatea de a returna o comanda fara costuri adiacente. In acest sens, 82% dintre cei intervievati au declarat ca finalizeaza o achizitie daca li se ofera posibilitatea de a returna produsele comandate fara costuri suplimentare, in timp ce 66% verifica disponibilitatea acestei optiuni inainte de a finaliza o comanda.

Desktopul/laptopul este preferat pentru cumparaturi online in defavoarea dispozitivelor mobile. Principalele argumente pentru care cumparatorii online prefera desktopul:​

  •     43% dintre cei intervievati apreciaza ca pe mobil nu pot avea o imagine suficient de clara sau mare a produsului;
  •     34% considera ca descrierea produsului nu este lizibila;
  •     31% afirma ca este dificil sa compare mai multe produse;
  •     30% au rezerve in ceea ce priveste securitatea informatiilor de plata pe mobil.

Atunci cand achizitioneaza de pe dispozitive mobile, 41% dintre respondenti prefera versiunea web a unui site, in timp ce 34% aleg versiunea pentru mobil, iar 25% o aplicatie mobila.

Cercetarea a fost realizata pe un esantion de peste 5.800 de cumparatori online fideli din Statele Unite ale Americii, in intervalul 27 februarie – 9 martie 2014.