In primul semestru din 2014 principalii retaileri din FMCG au deschis in total 70 de unitati, majoritatea supermarketuri si magazine de proximitate, potrivit DTZ Echinox.
Dintre operatorii de hypermarketuri, in prima jumatate a anului doar Kaufland si-a extins reteaua existenta cu inca trei unitati, ajungand la sfarsitul semestrului sa detina in Romania 92 de centre.
Pentru Carrefour si Mega Image deschiderea de noi magazine de proximitate a fost prioritara, Mega Image mentinandu-si pozitia de lider pe acest segment cu 20 de unitati Shop&Go deschise in S1 2014. Carrefour va mai deschide, pana la sfarsitul anului, doua noi hypermarketuri, ajungand la o retea de 27 de hypermarketuri si va lansa trei unitati Supeco, concept dezvoltat pana acum doar in Spania, care presupune un format situat intre discounter si cash&carry.
Si Profi si-a continuat expansiunea, atat pe segmentul supermarketurilor, cat si pe segmentul magazinelor de proximitate, deschizand in prima jumatate a anului 26 de unitati.