In primul semestru din 2014 principalii retaileri din FMCG au deschis in total 70 de unitati, majoritatea supermarketuri si magazine de proximitate, potrivit DTZ Echinox.

49% din cumparaturi se duc in supermarketuriDintre operatorii de hypermarketuri, in prima jumatate a anului doar Kaufland si-a extins reteaua existenta cu inca trei unitati, ajungand la sfarsitul semestrului sa detina in Romania 92 de centre.
Pentru Carrefour si Mega Image deschiderea de noi magazine de proximitate a fost prioritara, Mega Image mentinandu-si pozitia de lider pe acest segment cu 20 de unitati Shop&Go deschise in S1 2014. Carrefour va mai deschide, pana la sfarsitul anului, doua noi hypermarketuri, ajungand la o retea de 27 de hypermarketuri si va lansa trei unitati Supeco, concept dezvoltat pana acum doar in Spania, care presupune un format situat intre discounter si cash&carry.
Si Profi si-a continuat expansiunea, atat pe segmentul supermarketurilor, cat si pe segmentul magazinelor de proximitate, deschizand in prima jumatate a anului 26 de unitati.