Cele trei lanturi care au cucerit retailul modern

Lantul de hipermarketuri Kaufland a ramas cel mai important retailer de profil din Romania dupa ce in 2013 cele 91 de hipermarketuri au generat o cifra de afaceri de 1,64 miliarde de euro (+13%) si un profit net de 75 milioane de euro, in crestere cu 20%.
Lantul este urmat de Carrefour care a generat o cifra de afaceri de 970 milioane de euro si un profit de 33 milioane de euro cu ajutorul a 150 de magazine sub patru formate: hipermarketuri, supermarketuri, magazine de proximitate si un magazin online (oricum cu 64% mai multe decat Kaufland). In 2013 Kaufland a inaugurat 8 hipermarketuri, iar Carrefour 52 de magazine.
Al treilea clasat este Mega Image, care opereaza o retea de 311 supermarketuri si magazine de proximitate, care genereaza afaceri de 530 milioane de euro si un un profit net de 12,5 milioane de euro. Mega Image a deschis 104 magazine noi anul trecut, dintre care 37 supermarketuri Mega Image, 66 magazine de proximitate Shop&Go si o unitate dedicata produselor congelate, AB Cool Food.
Pe locurile patru si cinci se claseaza Profi si Billa.
Lantul de supermarketuri Profi a realizat cu o retea de peste 220 de unitati o cifra de afaceri de 330 milioane de euro si un profit net de 6 milioane de euro. Anul trecut lantul a inaugurat 63 de unitati.
Billa, ce in prezent are 80 de unitati, a avut in schimb o scadere a profitului de 40% la 493.000 de euro, dar si o cifra de afaceri in crestere cu 7,3% la 307 milioane de euro.
De specificat este ca datele financiare pentru 2013 ale Lidl, Cora si Metro nu au fost publicate, potrivit Mediafax.