Centrul comercial Veranda – un proiect de 60 milioane de euro ce va fi livrat in 2016, vrea sa remodeleze zona Obor cunoscuta prin activitatea din piata si samsarii din zona. In acest scop proiectul este gandit cu un hypermarket Carrefour, peste 100 de magazine, 1.200 locuri de parcare si 15.000 mp de spatiu verde amenajat.

“Construim un centru comercial de proximitate ( …) cu magazine usor accesibile, un spatiu de restaurante primitor si cea mai generoasa zona verde dedicata pana acum unui proiect de retail din Romania. Dorim sa contribuim la revitalizarea comerciala a cartierului Obor, dar si sa oferim locuitorilor mai multe alternative pentru timpul liber. Va fi un loc unic in Bucuresti, care transforma o fosta platforma industriala intr-un spatiu viu, primitor, accesibil tuturor”, a declarat Andrei Pogonaru, membru al consiliului de administratie al firmei Prodplast Imobiliare, dezvoltatorul proiectului.

Potrivit dezvoltatorului aproximativ jumatate de milion de persoane locuieste la mai putin de zece minute de mers pe jos sau cu masina, dintre acestia zeci de mii vin la cumparaturi in zona in fiecare zi.

Chiriasi pe 30 de ani

Centrul comercial va totaliza 25.000 mp de spatii comerciale organizate pe doua niveluri, din care 10.000 mp sunt deja preinchiriati celui de-al 11 hypermarket Carrefour din Bucuresti.

Multa lume spune ca zona Obor e o zona aglomerata de piata Obor, buticuri etc. Dar noi credem in potentialul identificat in aceasta zona, motiv pentru care am acceptat sa deschidem cea de-a 11 unitate din Bucuresti. Magazinul va avea o gama de 50.000 de produse, precum si laboratoare proprii de panificatie, rotiserie etc. In total peste 300 de locuri de munca vor fi infiintate”, a declarat Anca Damour, managing director al Carrefour Property.

Potrivit lui Andrei Pogonaru deja au fost negociata peste jumatate din suprafata inchiriata, respectiv aproximativ 15.000 mp.

Potrivit unui raport din luna august privind hotararile Consiliului de Administratie, “majoritatea suprafetelor au fost inchiriate prin contracte cu durata de 30 de ani incheiate cu firme de reputatie internationala”.

“Nu putem comunica cine sunt ancorele mai mici din cauza clauzelor de confidentialitate, dar pot sa spun ca vor exista ancore importante si de fashion care vor exista si in Mega Mall. Vor exista retaileri de fashion (imbracaminte si incaltaminte), articole sportive, retaileri de jucarii precum si un food court cu restaurante specifice”, a declarat Andrei Pogonaru.  Chiria in zona de food va fi intre 24-40 de euro/mp.

Se spera ca mixul de chiriasi va aduce un trafic anual 8 milioane de vizitatori si un venit de 6-7 milioane de euro pe baza contractelor deja semnate alaturi de agentul exclusiv CBRE Romania si a prognozei aferente.

4 milioane de vizitatori vor veni pe jos

“Jumatate din numarul vizitatorilor mentionati vor veni pe jos. Pentru restul vizitatorilor am pregatit 1.200 de locuri de parcare. Astfel centrul comercial descongestioneaza o zona cu locuri de parcare insuficiente si fluidizeaza traficul”, a adaugat Pogonaru.

Centrul comercial va deservi 16 linii de transport in comun si o statie de metrou Obor aflata la o distanta 400 m. In plus, PUZ-ul local mai arata ca soseaua va fi largita la doua benzi pe sens, ceea ce va fluidiza traficul din zona.

Pe cei 15.000 mp de spatiu verde vor exista locuri de joaca pentru copii, terenuri de sport si terase animate de parcuri.

Datorita conceputui sau, centru comercial ar putea sa aiba un cinema in functie de cerere. “Va dati seama ca se duce o lupta din partea jucatorilor de pe piata de cinema pentru un asemenea vad”, a declarat reprezentantul dezvoltatorului.

Proiectul va fi inaugurat in 2016. In cazul cel mai optimist inaugurarea avand loc inainte de Paste, iar in cazul pesismist in vacanta de iarna.

Intrebat cu privire la viitorul pietei Obor, una din cele mai vechi piete, odata cu dezvoltarea unui centru comercial modern cu un hypermarket Carrefour, reprezentantul a declarat: ” Piata nu va disparea. Noi vrem ca proiectul sa completeze peisajul si sa remodeleze zona”.