Flanco Retail a inregistrat in primele noua luni ale anului vanzari in crestere cu 10%  comparativ cu aceeasi perioada din 2013, ajungand la o cifra de afaceri de 480  de milioane de lei. Segmentul telecom si televizoarele cu  diagonala mare, precum si produsele de necesitate electrocasnicele mari si mici sunt  motoarele de crestere pentru companie.   

Flanco

Potrivit companiei, datele de piata indica o revenire a increderii in consum (inregistrata deja in  trimestrele anterioare), pe fondul unei mai bune predictibilitati la nivelul locurilor de munca si al  stabilitatii cursului de schimb valutar, dar si al adaptarii populatiei la situatia economica din ultimii  ani.  De altfel, revenirea treptata a creditului de consum se numara printre factorii care sustin  cresterea pietei, compania inregistrand in primele noua luni ale anului un avans de 25% al   vanzarilor in rate, comparativ cu 2013.

Principalele motoare de crestere ale retelei de magazine Flanco au fost segmentul telecom, cu  un plus de 80%, comparativ cu anul trecut, electrocasnicele mari – cu o performanta mult peste piata pe categoriile masini de spalat vase, masini de spalat rufe cu o capacitate mare (incepand de la 7-8 kg), combine frigorifice de inox, produse incorporabile – si produsele electronice – pe  segmentul televizoare cu diagonala mare, peste 40, unde compania a inregistrat un avans de peste 35%.  Flanco a crescut mai ales pe segmentele premium de produse, la categoriile de mai sus adaugandu-se si notebook-urile cu sistem de operare integrat, All in One-urile, tabletele cu  diagonala mai mare de 9.7”, frigidere no frost cu clasa energetica A++, televizoare 4k, OLED si cele cu ecran curbat.

„Pentru ultimul trimestru din 2014, estimam o accelerare a cresterii vanzarilor, influentata  atat de sezonalitatea pietei (sarbatorile de iarna), cat si de evenimentele traditionale cu care Flanco si-a obisnuit clientii (Campania Aniversara Flanco). Mai mult, suntem pregatiti sa  depasim performanta anului trecut, de Black Friday, campanie ce va avea loc in perioada 21-23  noiembrie”, a declarat Dragos Sirbu, CEO Flanco.

Factori influentatori

Primele noua luni ale anului au fost influentate si de fluctuatiile conjuncturale ale pietei, pe  diferite segmente de produs. Astfel, Campionatul mondial de fotbal a impulsionat vanzarile de televizoare, sezonul ploios de vara a avut un impact negativ asupra vanzarilor de aparate de aer  conditionat, in vreme ce noile reglementari europene referitoare la limitarea puterii aspiratoarelor au determinat un varf de vanzari pe aceasta categorie, in luna septembrie.

Traficul de pe dispozitivele mobile a crescut cu peste 200%

In primele 9 luni din 2014, traficul in magazinul online s-a dublat, iar vanzarile au crescut cu 90% fata de 2013.  Traficul de  pe dispozitivele mobile a crescut cu peste 200%, fapt ce a determinat si optimizarea site-ului    www.flanco.ro, pentru o accesare rapida si facila de pe orice terminal mobil.