Profilul cumparatorului roman din mediul online

Barbatii sunt cumparatori online mult mai activi decat femeile potrivit Gfk Romania,  o treime dintre respondentii de sex masculin declarand ca au achizitionat cel putin un produs sau serviciu online in ultimele doisprezece luni, fata de 29% dintre femeile intervievate.

Shopping onlineIn ultimul an, doar 31% dintre romani au facut cumparaturi in mediul virtual, cu diferente semnificative intre segmentul de pana in 45 de ani si cei care au depasit aceasta varsta. Cei pana in 35 de ani sunt si cei mai activi in ceea ce priveste shoppingul online, cumparand mai des.

Diferente semnificative au fost inregistrate intre diferitele grade de urbanizare, orasele cu peste 200.000 de locuitori fiind lideri in topul comenzilor online.

Produsele de imbracaminte, de ingrijire personala si electronicele – cele mai cautate

“Hainele, cosmeticele sau produsele si serviciile IT si electronice sunt cele mai achizitionate bunuri in mediul online. In acelasi top regasim si electrocasnicele sau cartile”, a declarat Andreea Coca, Digital Market Intelligence Consultant GfK Romania.

Pe ultimele locuri in topul celor mai achizitionate produse si servicii situandu-se pachetele financiare sau cumparaturile pentru consum curent (produse de bacanie – zahar, ulei, lactate, fructe si legume sau produse de ingrijre a locuitei, detergent, hartie igienica etc.).

Daca aproape o treime dintre romani au facut trecerea in mediul virtual de shopping, majoritatea dintre ei prefera sa plaseze comanda online, urmand ca plata sa o faca cash, in offline.

Studiul a fost realizat de GfK Romania pe un esantion de 1.000 de respondenti din toata tara, cu varsta de peste 15 ani.



Submit your comment

Please enter your name

Your name is required

Please enter a valid email address

An email address is required

Please enter your message

Retailers.ro © 2019 All Rights Reserved