Praktiker: Zero pierderi în 2016 şi magazine noi

Praktiker 1

Praktiker  a revenit pe pierdere în 2015 dar cu afaceri în creştere. Pentru anul 2016 îşi doreşte să ajungă “la zero pierderi”, au declarat pentru Retailers.ro oficialii Praktiker Romania.

“În prezent deţinem 28 de magazine şi avem în plan să continuăm extinderea, dar cu precauţie. Nu vrem să deschidem magazine cu orice preţ, ci ne dorim să facem din Praktiker România o companie profitabilă. Tocmai de aceea e posibil să închidem o parte din magazinele mai puţin profitabile şi să ne concentrăm pe cele în care merită să investim sau să deschidem altele noi în zone unde există cerere”, adaugă cei de la Praktiker, răspunzând unei solicitări Retailers.ro.

Anul trecut, pierderea retailerului a fost de 10,62 milioane de lei (după ce în 2014 a avut profit de 91 milioane lei) dar cifra de afaceri netă a urcat la 608 milioane de lei, de la 589 milioane de lei în 2014, potrivit informaţiilor publicate de Ministerul Finanţelor Publice. Pe de altă parte, pierderile de anul trecut pot fi uşor puse pe seama investiţiilor începute după preluarea lanţului de bricolaj de către omul de afaceri Omer Susli. Mai important pare a fi faptul că a crescut rulajul. „Investim şi în magazinele pe care le avem deja deschise. De exemplu, există magazine deschise încă din anul 2002, iar acestea au nevoie de împrospătare pe partea de imagine, informaţii, structură, semnalistică etc. În plus, vom investi în oferirea unei experienţe complete online şi offline, de tip omnichannel, pentru clienţii Praktiker”, precizează oficialii Praktiker.

Şi valoarea bonului mediu a crescut. “În ceea ce priveşte valoarea bonului mediu, acesta este în creştere, însă diferă în funcţie de sezon. În ceea ce priveşte numărul de clienţi, aproximativ 1.000 de persoane ne trec pragul zilnic”.

În primul trimestru al anului curent, rulajul a fost tot în creştere, urcând cu 9,3% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. „Pentru întregul an 2016 ne-am planificat o majorare cu 10% a cifrei de afaceri şi ne dorim să ajungem la zero pierderi”, estimează Praktiker.



Submit your comment

Please enter your name

Your name is required

Please enter a valid email address

An email address is required

Please enter your message

Retailers.ro © 2019 All Rights Reserved