Albalact, afaceri cu 17% mai mari în S1

Prima jumătate a acestui an a adus Grupului Albalact (Albalact, Rarăul Câmpulung Moldovenesc și Albalact Logistic) o creștere cu 16,94% a cifrei de afaceri și un profit semnificativ mai mare față de anul trecut, arată raportul financiar IFRS consolidat.
În cifre aproximative, în semestrul I din 2016, grupul Albalact a realizat o cifră de afaceri netă de 242 milioane de lei, în timp ce anul trecut, pentru aceeași perioadă Grupul Albalact a raportat o cifră de afaceri netă de 207 milioane de lei.
Profitul net realizat de Grupul Albalact în prima jumătate din acest an se ridică la 18,8 milioane lei.
Situațiile financiare, întocmite conform standardelor internaționale de raportare financiară adoptate de Uniunea Europeană (IFRS), cuprind rezultatele Albalact SA și ale societăților Rarăul SA Câmpulung Moldovenesc și Albalact Logistic SRL, pe care Albalact SA le deține. Listarea companiei la Bursa de Valori București în 2015 a determinat retratarea situațiilor financiare întocmite de cele trei companii din grupul Albalact, înlocuindu-se raportarea individuală conform Ordinului Ministerului Finanțelor Publice 1802/2014 (OMFP) cu raportarea consolidată conform IFRS.
Raportarea individuală conform OMFP arată că Albalact S.A. și-a majorat afacerile nete cu 20,57% în semestrul I 2016 ajungând la 285.921.222 lei, de la 237.150.529 lei cât a obținut în aceeași perioadă a anului trecut.
Albalact rămâne unul dintre cei mai mari jucători ai industriei românești de lactate.
“Am reușit să ne menținem creșterea profitabilă, chiar peste ceea ce am planificat. Cifrele de astăzi sunt rezultatul proiectelor importante pe care le-am demarat și susținut constant în ultimul an, dar sunt și rezultatul unui management mai eficient al costurilor, optimizării activității de distribuție și al unor schimbări în structura de producție și vânzare. Am acordat o mare importanță investițiilor in marketing, iar succesul ultimelor lansări a fost peste așteptări”, a declarat Stephane Batoux, Director General Albalact.
Albalact este lider cu brand-ul Zuzu în piața de lapte (lapte UHT și lapte pasteurizat) încă din anul 2008. Albalact mai este lider de piață pe segmentul untului de masă și pe segmentul smântână, cu brand-ul omonim Albalact.
În 27 ianuarie 2016, acționarii majoritari care dețin cumulat 70,3% din capitalul social al Grupului Albalact au încheiat un contract cu compania Lactalis pentru dobândirea de către Lactalis a tuturor acțiunilor deținute de acționarii vânzători.
În luna Iulie, Consiliul Concurenței a autorizat preluarea Grupului Albalact (SC Albalact SA, SC Raraul SA Campulung Moldovenesc si Albalact Logistic SRL) de către Grupul Lactalis.
Ulterior, Lactalis a inițiat o ofertă publică de preluare voluntară având drept obiect preluarea a 100% din acțiunile deținute de acționarii Albalact.
Albalact din județul Alba este cea mai mare societate românească din industria laptelui și liderul pieței de lactate din România.
Înființată în 1971, Albalact a fost transformată în societate pe acțiuni în anul 1990 și privatizată în 1999. Acțiunile Albalact sunt admise la tranzacționare la categoria standard a Bursei de Valori București.
Albalact deține 99,01% din acțiunile Rarăul Câmpulung Moldovenesc și 100% din societatea de logistică Albalact Logistic SRL, având peste 1.000 angajați în toate cele trei entități.
Compania comercializează produse proaspete, pasteurizate și UHT sub brandurile Zuzu, Fulga, Rarăul, Albalact și Poiana Florilor.
No related posts.