„Vom deschide mai multe cafenele în lunile următoare şi încercăm să inaugurăm trei încă din acest an în Sibiu, Braşov şi Bucureşti”, a declarat pentru Retailers, Dana Cristiana Paşol, Marketing Manager Starbucks România & Bulgaria.
În plus, în perioada următoare, renumitul lanţ american de cafenele va deschide mai multe unităţi în Bucureşti.
“La jumătatea lunii decembrie vom deschide şi primul Starbucks drive thru, care va fi în Militari Shopping Center, aproape de intrarea pe Autostrada Bucureşti – Piteşti”, a declarat directorul citat.
Acest concept este testat acum pentru prima dată în România de Starbucks, însă a fost deja implementat pe alte pieţe europene precum Marea Britanie, Germania şi Polonia.
La acestea se vor adăuga, în lunile care vin, noi cafenele Starbucks în Orhideea Grozăveşti, pe Lipscani vizavi de restaurantul La Mama şi la Auchan în Drumul Taberei.
Anul acesta, în aprilie, Starbucks a marcat 10 ani de când a intrat pe piața din România. Astăzi, Starbucks deține 31 de cafenele în țară: 16 în București, trei în Timișoara, câte două în Constanța, Cluj-Napoca, Craiova, Iași, Ploiești și câte una în Brașov și Oradea.
Obiectivul Starbucks în România este ca până în 2020 să își dubleze numărul de cafenele din țară.
Starbucks Băneasa, redeschis
Tot ca noutate, marele lanţ de cafenele a redeschis unitatea din mall-ul Băneasa. Aceasta este acum mai spaţioasă (s-a dat şi barul mai în spate), fiind, de altfel, cea mai modernă cafenea din România în privinţa designului.
Starbucks lucrează cu o echipă de arhitecţi la nivel global dar pentru fiecare ţară şi chiar pentru fiecare cafenea, designul e personalizat, mobilierul e diferit.
Peisaje extinse decorează pereții cafenelei, evocând în tușe de culoare etapele dezvoltării cafelei, atenția cu care cultivatorii de cafea dau viață boabelor culese din copacii Coffea Arrabica, cât și peisaje naturale, toate având rolul să recreeze cadrul în care regăsim plantațiile de cafea.
Anul trecut, Starbucks și-a completat rețeaua din țară cu 9 cafenele: trei în București, două în Timișoara și câte una în Cluj-Napoca, Craiova, Ploiești și Constanța.
AmRest și Starbucks
Starbucks România operează prin dezvoltatorul internaţional de restaurante AmRest, din care fac parte mai multe branduri la nivel international, printre care KFC, Pizza Hut, Burger King şi La Tagliatella.
Compania poloneză AmRest Holdings a anunțat în martie 2015 că a ajuns la un acord cu firma Marinopoulos Coffee SEE pentru a prelua integral acțiunile societățile MCC Romania și MCC Bulgaria, care opera lanțurile de cafenele Starbucks din cele două țări, pentru suma de 16 milioane de euro.
Starbucks are peste 20.000 de cafenele în 65 de ţări.
Brandul american Starbucks a terminat anul trecut cu afaceri de 76,5 milioane de lei în România, un avans de aproape 40% faţă de anul 2015 şi e în plină expansiune.