Piaţa bunurilor de folosință îndelungată, peste nivelul din 2008

Cu o creștere de peste 17%, piața bunurilor de larg consum a înregistrat o performanță pozitivă la finalul celui de al patrulea trimestru al anului 2017, comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior.

O contribuție semnificativă pentru această evoluție a fost dată de sectorul de Telecom, cu o creștere de aproape 39%, urmată de electrocasnicele mici (14.5%) și segmentul de electronice (peste 8%).

Mai jos, se poate vedea si Rezultate GfK Temax pentru Romania, Q4 2017

Electronice

Sectorul produselor electronice a continuat trendul ascendent. Televizoarele au contribuit semnificativ la această evoluție, urmate de categoria de produsele audio, precum: boxele portabile și cele cu sistem de andocare, boxele și sistemele audio.

Pe de altă parte, alături de căști, camerele video au înregistrat cea mai mică rată de creștere.

Electrocasnice mari

Piața de electrocasnice mari a stagnat la finalul celui de al patrulea trimestru al anului 2017.

Categoriile emergente precum mașinile de spălat vase și uscătoarele de rufe au înregistrat o creștere de două cifre.

Masinile de spalat rufe au înregistrat un ușor declin.

Congelatoarele păstrează același trend descendent și la finalul trimestrului patru.

Electrocasnice mici

Categoria electrocasnicelor mici a incheiat anul 2017 cu o crestere de doua cifre.

Categoria aparatelor electrice de gătit și cea de preparare a băuturilor calde au raportat creșteri semnificative.

Apetitul scăzut pentru storcătoarele de fructe prin centrifugare trag în jos întreaga categorie de storcătoare de fructe și legume.

Foto

Camerele digitale au înregistrat o ușoară scădere, comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior.

IT

Sectorul produselor IT a înregistrat o evoluție pozitivă.

Camerele web și cele de supraveghere au arătat evoluții importante, urmate de categoria de desktopuri, ca urmare a creșterii sub-segmentului produselor de tip mediabox și mediastick.

Evoluția pozitivă a monitoarelor a avut o contribuție importantă la rezultatul general al sectorului de IT.

La cealaltă extremă, laptopurile au înregistrat o creștere redusă, ca urmare a evoluției sub-segmentelor de produse cu specificații superioare.

Telecom

Piața de smartphone-uri continuă să se îndrepte către dispozitivele mai performante.

Produsele din clasele de preț medii și superioare, precum și cele cu diagonală de peste 5 inch au înregistrat creșteri semnificative.

Categoria de accesorii inteligente de purtat se dezvoltă, înregistrând o creștere de două cifre pentru toate segmentele categoriei.

Căștile cu microfon, fără fir, au avut cea mai importantă dezvoltare din categorie, fiind acum la un nivel valoric dublu față de trimestrul patru din 2016.

Pe partea negativă, pierdere semnificativă pentru smartphone-urile sub 5 inch. Telefoane inteligente din clasele inferioare de preț au înregistrat o scădere de două cifre.

Dispozitive de printare

Echipamentele cu cerneală au marcat o evoluție pozitivă de două cifre, produsele cu prețuri medii și mari, contribuind cel mai mult la aceasta.

Ca involuţie, imprimantele ce dispun doar de funcție de printare și cele echipate cu laser au avut cea mai mare descreștere de pe piața dispozitivelor de printare.



Submit your comment

Please enter your name

Your name is required

Please enter a valid email address

An email address is required

Please enter your message

Retailers.ro © 2018 All Rights Reserved