Secretul cărnii din mezeluri. Cris-Tim dezvăluie prima procentajele

Tot mai mulţi cunsumatori vor să ştie ce mănâncă şi, în cazul mezelurilor, câtă carne este în acestea. “Lansăm în industrie tuturor provocarea de a comunica procentul de carne, a declarat Radu Timiș, Președinte și fondator Cris-Tim.

Compania a început astfel să indice pe etichetă acest procentaj (vezi mai jos). Inițiativa de transparentizare este o continuare a demersului de perfecționare a produselor Cris-Tim și de revoluționare a pieței preparatelor din carne, început în 2017 cu lansarea Etichetei curate, cu mezeluri fără gluten, fără amidon, fără MDM, fără soia, fără arome artificiale, fără monoglutamat de sodiu adăugat și fără caragenan.

În legislaţie, procentajele de carne sunt impuse doar pentru produsele care au în denumire specia bovină sau porcină. Adică, spre exemplu, dacă spui salam de porc sau şuncă de vită, legislaţia impune să ai minim 50% carne de porc, respectiv de vită, care trebuie afişate pe etichete.

“Până la 100%, restul înseamnă celelalte ingrediente precum, după caz, sare, condimente. Spre exemplu, pentru ca să se poată felia, produsul trebuie să aibă un ingredient substanţă uscată precum o sursă de proteină animală (spre exemplu, o proteină din lapte, care are o valoare biologică mare, e tot din grupa I a proteinelor). Dacă nu ar fi puse ingrediente naturale, toate produsele ar avea un gust de carne fiartă şi sărată. Care ar fi diferenţa atunci? Procentajul de carne a crescut încă de anul trecut, de când cu lansarea “Eticheta curată” a Cris-Tim. Acum este vorba doar de transparentizare”, a declarat pentru Retailers.ro, Nicoleta Ene – Directoare Producție și R&D Cris-Tim.

Diferenţierea pe grupe de produse, între pastele fine, crenvurşti şi parizere, salamuri şi specialităţi se face prin încadrarea proprietăţilor fizoco-chimice, şi asta este o normă internă aplicată în România. Sunt astfel diferenţiete, ca limită, conţinutul de proteine, umiditatea produsului, conţinutul de sare, raportul colagen-proteină, care este un raport al evaluării… valorice, a sursei de proteine. Mai precis, prin acest raport se evidenţiază care este proteina colagenică. Aceasta din urmă nu este o proteină cu o valoare biologică foarte mare, astfel că produsul ar fi de dorit să aibă o limită, pentru ca produsul să aibă o valoare nutriţională ridicată.

Pe grupe de produse, aceşti parametri sunt diferiţi. Un parizer nu are cum să fie ca un salam. Un parizer trebuie să fie fin, să fie suculent.

În medie, Cris Tim consumă 3.200 – 3.300 de tone de materie primă lunar iar din ce produce din această carne, 15% se îndreaptă sp[re export. Necesarul de carne de porc vine din spaţiul intra-comunitar, de la marii producători acreditaţi din Germania, Danemarca, Austria, Belgia şi, în ultima perioadă din Polonia. De la Smithfield aduc materia primă refrigerată, jambonul de porc, cam 400 de tone lunar, pe care îl tranşează pentru fiecare grupă de muşchi şi cotletul de porc, în medie 120 de tone lunar.

Procentajele

Compania de familie Cris-Tim devine astfel primul brand ce își publică procentele de carne pe ambalajele a peste 80 dintre produsele sale. De exemplu:

  • Salam Săsesc Cris-Tim – 97% carne
  • Bacon – 95% carne
  • Salam de Porc – 90% carne
  • Cârnați semiafumați Cris-Tim – 95% carne
  • Cârnați măcelărești sau cabanos – 90% carne
  • Salam Rustic – 90% carne
  • Salam de Vară – 90% carne
  • Șuncă de Praga Cris-Tim – 80% carne
  • Șuncă Presată de Porc – 80% carne
  • Șuncă Piept Pui sau Curcan – 80% carne
  • Mușchi Țigănesc, Azuga sau File – 80% carne
  • Salam Țărănesc de Porc – 80% carne
  • Salam de Șuncă Țărănesc – 80% carne
  • Salam de Casă Cris-Tim – 80% carne
  • Salam Bănățean Cris-Tim – 127 gr carne pentru 100 gr produs
  • Salam Sinaia Cris-Tim – 125 gr carne pentru 100 gr produs
  • Salam Pontic – 128 gr carne pentru 100 gr produs

Planuri de viitor

Pe plan intern, cam jumătate din producţie ajunge în retailul modern, super şi hipermarketuri iar restul în HoReCa şi export. Compania exportă în 15 țări europene dintre care amintim Marea Britanie, Spania, Italia, Germania, Cipru și Grecia. „Am văzut că tot mai mulţi români merg în Marea Britanie. Aşa că am în plan să produc şi acolo, Marea Britanie, preparate din carne fie prin cumpărarea unei fabrici, fie prin închirierea uneia. De construit de la zero acolo o fabrică nu se pune problema, că e prea scump”, a declarat Radu Timiș.

Afaceri

Anul trecut, compania a avut o cifră de afaceri de 145 milioane de euro. Pentru 2018, patronul  se aşteaptă să ajungă la afaceri de 175 milioane de euro și să mărească volumul vânzărilor preparatelor de carne cu 10%. Majorarea volumului de vânzări se va face şi pentru a mai reduce impactul viitoarei scumpiri a cărnii, având în vedere că Radu Timiş a promis că nu va scumpi produsele.

Cu o istorie de peste 25 de ani, Cris-Tim este liderul pieţei româneşti de mezeluri.



Submit your comment

Please enter your name

Your name is required

Please enter a valid email address

An email address is required

Please enter your message

Retailers.ro © 2018 All Rights Reserved