Cifre record Flanco 2019. Coronavirus poate aduce scumpiri

Pentru anul 2020, reprezentanții Flanco se aşteaptă la o creştere de 5% a afacerilor, până la 1,270 miliarde lei. Asta după ce anul trecut a înregistrat vânzări şi profit record pentru întreaga prezență de 25 de ani pe piața locală. Anu 2020 însă poate aduce o reducere a stocurilor şi, eventual, scumpiri pentru anumite produse.
Chiar şi pentru cazul în care s-ar reduce stocurile, “avem stocuri să acoperim 2-3 luni. Sperăm însă să nu se ajungă la aşa ceva”, a declarat Dragoș Sîrbu, CEO Flanco Retail.
Există scenarii pentru mutarea anumitori fabrici din China. La fel însă, nu e exclus ca situația din China să revină la normal.
În ceea ce priveşte extinderea rețele fizice de magazine, planurile pentru anul în curs vizează deschiderea a încă 12 magazine.
Rezultate record în 2019
Flanco Retail, compania românească prezentă pe piața autohtonă din 1994, a înregistrat vânzări de 1,21 miliarde de lei în 2019, în creştere cu 13,1% faţă de anul precedent și cu mult peste media de creștere a pieței, care a fost de aproximativ 6,5%, conform studiilor independente.
Profitul net al companiei a crescut cu 87%, de la 21,4 milioane lei în 2018 la 40 milioane lei în 2019.
Defalcat
„2019 a fost anul în care am împlinit un sfert de secol de activitate, dar și anul în care ne-am reconfirmat strategia de creştere în condiţii de eficienţă”, spune Dragoș Sîrbu, CEO Flanco Retail. „Ceea ce părea, iniţial, o decizie foarte riscantă sau, eufemistic vorbind, curajoasă, anume retragerea din mari centre comerciale şi reorientarea către oraşele medii şi mici din ţară, a fost, în fapt, o mutare foarte bună, şi la propriu, şi la figurat. Magazinele de dimensiuni mai reduse, cu vaduri bune, în oraşe în care retailul modern de tip electro-IT încă nu ajunsese, au dat şi dau rezultate foarte bune, reflectate în rata noastră curentă de profitabilitate.”
În 2019 compania şi-a extins numărul de magazine din rețeaua naţională, concentrându-se în continuare pe prezența din orașele mici și medii. La finalul lui 2019, rețeaua de magazine Flanco număra 156 de unități deschise în 116 orașe. Acest număr a fost atins în urma a 30 de deschideri de magazine și a 7 închideri, desfășurate pe parcursul anului, completate cu reamenajarea a 4 magazine potrivit conceptului lansat în 2018, și anume Simplu-Ușor-Sigur.
În paralel cu rețeaua offline, oferta online a Flanco a crescut de asemenea.
Pe segmentul online, vânzările Flanco au înregistrat o creștere de 24,9%. Peste 75% din trafic este generat de pe telefoane şi alte dispozitive mobile, iar peste 60% din valoarea vânzărilor este generată, şi ea, tot de pe dispozitivele mobile. Aproximativ 25% din tranzacții sunt plătite cu cardul, însă peste 30% din clienți aleg să își rezerve produsul online și să îl ridice personal din magazine.
Tot în rețeaua de magazine, compania este, începând cu acest an, în măsură să acorde credite de consum de două ori mai repede. Acest lucru este posibil datorită unui parteneriat încheiat cu cu FintechOS, companie de tehnologie pentru servicii financiare.
Anul trecut, Flanco a înregistrat cea mai mare creștere procentuală pe segmentul de electrocasnice mici. Astfel, dacă piața a crescut cu aproximativ 14% în această categorie, vânzările Flanco Retail au fost mai mari cu peste 27%.
Cele mai importante categorii de produse care au adus această creștere pentru Flanco au fost aspiratoarele de tipul HandStick (124%), De asemenea, aspiratoarele robot au avut o creștere valorică solidă de patru ori față de anul trecut, în timp ce la nivel de piață, creșterea a fost de 145%, ponderea lor în segment ajungând la 15%, față de 7,6% anul precedent. Automatele de cafea, și ele aflate în topul celor mai vândute obiecte de uz casnic, și-au păstrat ritmul de creștere în piață cu 33%, ajungând la 57%, în timp ce la Flanco au crescut cu 103%.
Tot o creştere s-a înregistrat şi în cazul pieței televizoarelor.
„În ceea ce privește categoria electrocasnicelor mici, cele mai mari creșteri se înregistrează în zona produselor care sunt un factor de îmbunătățire a calității vieții”, afirmă Dragoș Sîrbu. „Toate sunt produse care, acum câţiva ani, ar fi fost considerate produse sofisticate. În 2019 am depăşit, în fine, cadrul produselor de strictă necesitate.”
Piața de telecom a crescut în anul 2019 cu 5,6%, în timp ce avansul Flanco a fost de 16,4%, în acest segment. „La smartphone-uri, tendința de creștere arată, în continuare, preferinţele către un ecran mai mare, dar aici totul ține foarte mult și de ofertele producătorilor.
În această categorie intră și secțiunea de Core Wearables (smartwatch-uri și smartbrand-uri), care a crescut în piață cu peste 70%, pe când la Flanco valoarea creşterii a fost de 126%.
„Am crescut foarte mult pe tehnologie, pentru că ne-am dorit să atragem în magazinele noastre și segmentul tânăr, care urmăreşte trendurile internaţionale şi pune accent mare pe mobilitate şi conectivitate”, explică Dragoș Sîrbu. „O dată cu dezvoltarea platformelor de streaming audio-video, care au prins foarte bine și la noi în țară, era firesc să investim în tehnologia de vârf, mai ales în ceea ce privește Smart TV-urile. Calitatea echipamentelor ţine acum foarte bine pasul cu cea a conţinutului.”
Au existat însă şi categorii în involuție.
Despre Flanco:
Flanco este cel mai dinamic retailer autohton de produse IT&C, electronice și electrocasnice. Cu un număr de peste 1.500 de angajați, compania deţine o rețea de 156 de magazine, aflate în cele mai importante zone comerciale din 116 orașe ale României.