Un outlet în Cernica, extindere mall Colosseum de pe şoseaua Chitilei, o galerie comercială în Sfântu Gheorghe şi posibil un mic centru comercial pe terenul fostei fabrici FEPA din Bârlad. Cam astea sunt cele mai importante proiecte care e posibil să fie deschise în acest an.
Compania de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox le dă ca sigure doar pe primele trei. Lucru de înțeles, pentru că la proiectul din Bârlad încă nici nu a început construcția. Acolo, în cursul anului trecut au fost obținute avizele și autorizațiile necesare, iar proiectul de PUZ a fost finalizat în noiembrie. Construcția ar putea începe însă, dacă va începe, doar după ce se va încheia dezbaterea publică care are ca termen limită 6 februarie.
În ceea ce priveşte anul trecut, în total, au fost livrate la nivel național noi spații comerciale cu o suprafață cumulată de circa 126.000 mp în 2020, stocul de retail modern din România ajungând la 4,04 milioane de metri pătrați, reflectând o densitate medie de 209 mp / 1.000 locuitori. Stocul cuprinde atât centre comerciale (57% din spații), cât și parcuri de retail (36%) și galerii comerciale (7%).
Principalele livrări au fost reprezentate de componenta de retail a proiectului mixt dezvoltat de AFI Europe la Brașov, având o suprafață închiriabilă de 45.000 mp, Shopping City Târgu Mureș (40.000 mp închiriabili) dezvoltat de NEPI Rockastle și Dâmbovița Mall, primul proiect de retail modern din Târgoviște dezvoltat de MAS Real Estate și Prime Kapital, având o suprafață închiriabilă de aproximativ 33.000 mp.