Interviu cu Teodora Lazăr (foto în articol), fondatoare Dedalo și Key Account Manager Dorelan
- Avand in vedere succesul primului flagship store Dorelan din România, aveti in vedere noi deschideri in viitorul apropiat sau chiar in acest an?
În prezent, strategia noastră este să consolidăm brandul Dorelan în România, astfel încât să devină la fel de cunoscut precum este în Italia. Obiectivul nostru este ca românii să-și dorească acasă o saltea Dorelan, să devină o alegere prioritară pentru ei atunci când vine vorba de alegerea saltelei. După ce vom atinge acest obiectiv, pe parcursul acestui an, cel mai probabil pasul următor va fi să deschidem magazine în principalele orașe din Romania.
Motivul pentru care ne dorim să deschidem mai multe magazine nu ține neapărat de vânzări, ci mai ales de consultanța pe care o putem oferi în cadrul acestor showroom-uri. Specialiștii noștri îi ajută pe clienți să aleagă salteaua care li se potrivește din perspectiva stilului lor de viață, a problemelor de sănătate pe care le au, a asigurării unui somn sănătos și de calitate. Noi credem în importanța testării saltelei înainte de achiziție, lucru pe care-l putem oferi în magazinele Dorelan.
Gama Dorelan cuprinde soluții pentru dormit adaptate fiecărui tip de client în parte și diferitelor moduri de viață și activitate. Astfel, în flagship store-ul Dorelan sunt disponibile saltele pentru persoanele care fac mult sport, pentru copii și adolescenți, pentru persoane active sau sedentare, pentru persoane cu probleme lombare și multe altele.
- Care credeti ca au fost factorii care au impulsionat vanzarile? Dar factorii care le-au afectat?
În primele trei luni de la deschiderea magazinului, vânzările au respectat targetul nostru. Începând din luna martie, pe fondul îngrijorării provocate de război și al deteriorării condițiilor economice – inflație în creștere, prețuri crescute la energie –, clienții pe care-i vizăm au amânat decizia de achiziție și vânzările au mai scăzut față de obiectivul propus pentru această perioadă.
Este important să menționăm că achiziția unui sistem de dormit de calitate are un impact major asupra sănătății, este o investiție pe care o faci în tine și în confortul tău, ceea ce, mai ales în aceste vremuri, este un lucru esențial pentru sănătatea ta fizică și psihologică.
- Aveti probabil in portofoliu si saltele mai scumpe si mai ieftine. Cat de „educati” sunt romanii versus occidentali sau chiar est-europeni in ceea ce priveste faptul de a-si cumpara o saltea de calitate? Schimbari faţă de în urmă cu 20-30 de ani.
Activez în piața mobilierului din România de peste 15 ani și pot spune că piața din România este într-o continuă educare. Oamenii călătoresc din ce în ce mai mult, au acces la informație și sunt dornici să investească în designul casei.
Când vine vorba despre saltele există două tipologii de clienți. Pe de o parte, sunt cei conștienți că salteaua nu reprezintă o cheltuială, ci o investiție în propria persoană. Așa cum investim în sport, mâncare, vacanțe și multe altele, trebuie să fim conștienți că trebuie să investim și în somn de calitate. Toate aceste lucruri corelate sporesc calitatea vieții, somnul de calitate este la fel de important, pentru sănătate, ca alimentația sănătoasă și sportul.
Pe de altă parte, a doua tipologie de clienți este compusă din oameni care nu pun preț prea mare pe saltea și pe sistemul de dormit, dorind să cheltuie cât mai puțin posibil, pentru că salteaua este un obiect care „nu se vede”, nu îi creează un statut social aparte, ca o mașină scumpă, de exemplu. Noi încercăm, prin consultanța oferită de specialiștii noștri, să îi facem să conștientizeze importanța saltelei și a sistemului de dormit.
- De ce ar cumpăra cineva de la Dorelan şi nu saltele produse local?
Factorii diferențiatori ai saltelelor Dorelan derivă din câteva caracteristici, printre care, de exemplu, faptul că sunt certificate ca dispozitive medicale, fapt care atestă că produsele noastre îmbunătățesc calitatea somnului chiar și în cazul persoanelor care au dureri de spate sau alte probleme medicale. Există în gama noastră saltele Reactive dedicate sportivilor, saltele Flip create special pentru copii. Aceste produse speciale sunt brevetate pentru destinația și scopul lor. Dorelan are brevete la nivel european și mondial nu doar pentru produsele finale, de pildă brevetul de ignifugare pentru saltelele destinate segmentului hotelier, ci și pentru elementele componente, cum ar fi brevetul pentru arcurile Twin System.
Controlul asupra calității este la un nivel foarte ridicat, pentru că părțile componente ale saltelelor – spumă, arcuri – sunt produse intern, în fabrica din Italia, folosind aparatură în care au fost investite sume de ordinul zecilor de milioane de euro. Toate aceste componente, de concepție proprie, dezvoltate în peste 50 de ani de experiență, creează un produs final de calitate, cu un impact pozitiv asupra sănătății utilizatorilor.
Am ales să aducem în România saltele Dorelan din mai multe motive. În primul rând, considerăm că o bună parte a pieței din România este pregătită și dorește produse de calitate, premium. Oamenii încep să devină din ce în ce mai conștienți de importanța unui stil de viață sănătos, iar un somn bun și odihnitor este unul dintre primii pași în această direcție.
Un alt motiv pentru care am ales acest brand este că eu activez de peste 15 ani, prin agenția de reprezentare Dedalo, pe segmentul reprezentării brandurilor premium italienești în România și cunosc foarte bine aceste produse și calitățile lor. În portofoliul de branduri reprezentate de agenția Dedalo se numără nume precum Calligaris, Ditre Italia, Sangiacomo, Meson’s, Connubia, Tooy, Slamp, Ethimo, Il Fanale, Alea Office, Kastel, la care se adaugă, acum, Dorelan.