Cardoș, Agroland: Alte companii se gândesc la supraviețuire, noi ne extindem

Cu ocazia deschiderii de săptămâna trecută a primului Agroland MEGA din București, situat pe Șoseaua Fundeni, Horia Cardoș, fondator și Director General al rețelei Agroland a vorbit despre extinderea rețelei dar şi despre viitoarele obligațiuni de pe Bursă ale companiei.

„Chiar dacă e regretabilă situația actuală cu criza sanitară, pe de altă parte, pentru noi a fost şi o oportunitate această perioadă, în care tot mai multe persoane au lucrat de acasă sau prin grădină. Probabil că, în general, aproximativ 80% dintre afaceri vor înregistra scăderi în acest an. Noi însă vom avea creşteri”, a declarat Horia Cardoș.

Deja în primele patru luni din semestrul al doilea, rețeaua a înregistrat o majorare de circa 35% a vânzărilor față de aceeași perioadă din 2019.

Compania a avut un profit de circa 700.000 de euro anul trecut. În acest an, la cum se vede situația după 10 luni, profitul ar putea depăşi 2 milioane de euro.

“Anul trecut am crescut salariile la toți angajații cu circa 30%. Cu alte cuvinte, în anul 2019 compania a avut multe cheltuieli şi a făcut şi investiții, acesta fiind unul din cauzele pentru care profitul a fost mai redus. În mod normal, profitabilitatea noastră e de 7 – 8% din rulaj. Am avut şi probleme în perioada crizei sanitare însă au fost mai degrabă probleme de logistică. În această perioadă, oamenii cumpără mai rar şi mai mult”, a declarat fondatorul Agroland.

Cum explică acesta creşterea afacerilor, în timp ce multe magazine sunt pe scădere?

„Suntem importatori direcţi pentru foarte multe din produse şi venim cu preţuri mici, căci nu există intermediari între producător şi clientul final. În plus, în toată lumea, magazilele pentru animale au rămas deschise pe toată perioada crizei sanitare”, a amintit directorul general al rețelei Agroland.

Acesta a declarat că pregăteşte o majorare de capital. Antreprenorul are în plan ca în primăvară să facă un plasament de obligațiuni pe Bursă prin care îşi propune să atragă 1 – 1,5 milioane de euro.

Horia Cardoș nu e la prima „aventură” de acest fel. Agroland este, de altfel, prima reţea de magazine agricole care a intrat pe piaţa de capital din România. Agroland Business System a derulat în perioada 3-5 martie un plasament privat de obligaţiuni prin care a atras 8,08 milioane lei. Obligaţiunile au o maturitate de 5 ani şi o dobândă fixă de 9% pe an, plătibilă semestrial.

„Noi plătim dobândă mare la obligațiuni dar avem furnizori de la care avem discount. Oricum, prima emisiune de obligațiuni din primăvară a fost suprasubscrisă, în ciuda perioadei dificile”, a declarat fondatorul Agroland.

Agroland Fundeni

Agroland a inaugurat săptămâna trecută primul magazin Agroland MEGA din București, situat pe Șoseaua Fundeni, care ocupă 550 metri pătrați și devine astfel și cel mai mare din rețea, atât ca suprafață cât și ca număr de produse. Investiția în această unitate se ridică la 150.000 euro, fără stocuri, la care se adaugă probabil cam 150 – 200.000 de euro stocurile, susține Cardoş.

Conceptul Agroland MEGA este unic în România, a fost lansat în 2017, și se referă la magazine specializate, cu produse dedicate grădinăritului, îngrijirii animalelor de companie și hobby farming-ului, având o suprafață mai mare cu 300% decât magazinele Agroland tradiționale.

„Pe primul Agroland MEGA l-am deschis lângă Craiova în urmă cu patru ani. Nu am fost foarte mulțumit de acea unitate astfel că după, pentru alte deschideri, am apelat la specialişti străini cu experiență”, a precizat directorul citat.

Agroland MEGA Fundeni este cel de-al șaselea magazin de acest tip din cadrul rețelei, iar reprezentanții companiei vor continua extinderea atât în București, cât și în restul țării. Până la sfârșitul lui 2020 și în primul trimestru din 2021, vor fi deschise alte patru Agroland MEGA, dintre care două în apropierea Capitalei.

Magazinul este situat în incinta unui centru comercial din care mai fac parte supermarketul Penny, precum și magazinele Pepco și Jysk, localizat în București, pe Șoseaua Fundeni nr. 38 – 40. Primul Agroland MEGA din București va pune la dispoziția clienților 3.000 de produse, cele mai multe care se găsesc în oricare dintre magazinele MEGA din cadrul rețelei. Din punct de vedere al gamelor, aici se vor găsi: (1) produse pentru grădină, printre care material săditor, fertilizanți și echipamente pentru întreținere; (2) produse destinate animalelor de companie, de la hrană, la suplimente și accesorii; (3) produse pentru hobby farming, precum și alte produse utile în casă și gospodărie.

Traficul mediu estimat în Agroland MEGA Fundeni este de 250-300 de persoane zilnic, cu variațiile sezoniere specifice. Reprezentanții companiei consideră că zona Pantelimon-Fundeni are avantaje multiple pentru un supermarket cu acest profil, printre care densitatea crescută a populației, precum și apropierea de zonele rezidențiale noi de case, din Dobroești și Fundeni.

„Am lansat conceptul MEGA acum trei ani, perioadă în care l-am dezvoltat și îmbunătățit continuu, iar acum am decis că avem capacitatea și sortimentația perfectă pentru a intra pe piața din București, o piață mare, eterogenă și preponderent urbană. Calitatea și numărul mare de produse vor acoperi nevoile unui segment al populației care simțea nevoia unui supermarket cu produse pentru grădină, îngrijirea animalelor de companie și hobby farming, administrat de personal cu experiență în domeniu. Suntem optimiști în ceea ce privește evoluția acestui magazin, care va aduce atât o creștere a cifrei de afaceri, cât și o consolidare puternică a poziției noastre în București și în zonele limitrofe. În prezent, în preajma capitalei avem nouă unități tradiționale, iar în prima parte a anului viitor, vom deschide magazine Agroland MEGA și în Bolintin Vale și Afumați. Ne dorim ca prezența noastră chiar în oraș să fie un semnal și pentru de dezvoltatorii de parcuri comerciale, pentru furnizori și chiar pentru investitori că avem planuri importante în zona Bucureștiului, și nu numai, în următorii ani”, a spus Horia Cardoș.

Potrivit reprezentanților Agroland, curba ascendentă, care s-a manifestat în prima jumătate a anului, a continuat și în cel de-al doilea semestru. „În primele patru luni din semestrul al doilea, am înregistrat o majorare de circa 35% a vânzărilor față de aceeași perioadă din 2019. Dacă în trimestrul al treilea al anului trecut, ieșisem pe minus, acum nu mai este cazul. În mod normal, într-o afacere sezonieră precum a noastră, semestrul al doilea este sensibil mai slab decât primul, din cauza anotimpului rece. În 2020, din datele pe care le avem acum, nu va mai fi așa, ci va fi primul an, după mult timp, în care vom înregistra profit și în a doua jumătate a anului. Practic, am înregistra o creștere solidă, de peste 30%, pe gamele principale de produse, de la cele de îngrijire a animalelor de companie, la grădinărit și hobby farming”, mai explică Horia Cardoș.

Despre Agroland

Agroland este cea mai mare rețea de magazine cu produse pentru gardening, pet care și hobby farming din România, are capital 100% românesc și a fost fondată în 1997, la Timișoara, de către antreprenorul Horia Cardoș. În prezent, rețeaua Agroland are 250 de unități, localizate în 29 de județe, și 400.000 de clienți unici/ an. Printre produsele comercializate se află: pui de o zi, furaje şi echipamente pentru ferme mici şi medii, produse pentru grădinărit – seminţe, material săditor, fertilizanți, echipamente – şi hrană și accesorii pentru animale de companie.

Agroland a înregistrat o cifră de afaceri de 30 milioane de euro, la finele lui 2019, și are 220 de angajați. În 2013 a devenit membră a ERPA – Asociația Producătorilor de Păsări Rurale din Europa.



Submit your comment

Please enter your name

Your name is required

Please enter a valid email address

An email address is required

Please enter your message

Retailers.ro © 2020 All Rights Reserved