Piata bunurilor de folosinta indelungata din Romania a urmat tendinta din primul trimestru, inregistrand in al doilea trimestru o crestere de 4,7% fata de aceeasi perioada a anului 2012. Astfel, prima jumatate a anului a adus o crestere de 4,3% pe piata analizata, care ajunge la o valoare de 699 milioane de euro, informeaza  GfK Romania.

Electrocasnice mari: crestere pentru produsele incorporabile si modelele imbunatatite

In cel de-al doilea trimestru al lui 2013, piata electrocasnicelor mari a aratat o crestere de aproape 5% fata de T2 2012, ajungand la o valoare de 73 milioane de euro.

Principalii factori de crestere de pe aceasta piata raman electrocasnicele incorporabile precum cuptoarele si plitele, dar si masinile de spalat vase, hotele si congelatoarele, segmente ce au inregistrat rate de cresteri de doua cifre in acest trimestru fata de cel corespunzator anului precedent.

Valoarea de pe piata totala a fost ridicata si de evolutiile pozitive in ceea ce priveste valoarea vanzarilor a segmentelor de frigidere si masini de spalat rufe, chiar daca acestea au scazut din punct de vedere al volumului. Acest lucru se datoreaza faptului ca s-au vandut modele cu caracteristici imbunatatite: mai mult de un sfert din valoarea pietei de frigidere apartine modelelor cu sistem No Frost incorporat si mai mult de un sfert din piata de masini de spalat rufe apartine modelelor din clasele energetice A++ si A+++.

Electrocasnice mici: Romanii dornici de ajutor in bucatarie

Piata electrocasnicelor mici a atins valoarea de 24 milioane euro in T2 2013, valoare cu 8,7% mai mare decat in T2 2012. Cea mai mare piata din acest sector este cea a aspiratoarelor, atat modelele cu sac cat si cele fara sac avand rate de cresteri de doua cifre in comparatie cu T2 2012.

Din cadrul aparatelor de indepartat parul, epilatoarele au cunoscut o evolutie liniara, in timp ce segmentul de aparate de indepartare a parului pentru femei care folosesc tehnologia laser/IPL a crescut semnificativ.

Ratele de crestere de doua cifre inregistrate de blendere, mixere de mana si robotii de bucatarie cu motoare puternice au adus o evolutie pozitiva pietei aparatelor pentru prepararea mancarii. Remarcabila este si evolutia filtrelor de cafea si a expresoarelor, din cadrul careia principalele subcategorii, precum expresoarele fullautomate si cele cu capsule, au inregistrat rate de cresteri de doua cifre.

Telecom, cea mai importanta crestere

Cu o valoare totala de 99 milioane euro, sectorul de telecom e cel mai mare in al doilea trimestru al lui 2013, fiind si sectorul care a inregistrat cea mai mare crestere in valoare, de 17% comparativ cu T2 2012. Segmentul smartphone-urilor a fost principalul motor de crestere, in timp ce telefoanele mobile continua sa scada.

 IT: vanzarile de tablete s-u triplat in volum

Piata IT a inregistrat o usoara crestere in al doilea trimestru al anului 2013, de 2,7% in comparatie cu aceeasi perioada a anului anterior, insumand 88 milioane de euro.
Tabletele media au reusit, prin oferta diversificata, sa castige teren in cadrul sectorul IT. Daca in valoare acest segment de produse aproape s-a dublat, in volum a crescut mai mult de trei ori.

Calculatoarele portabile au inregistrat o usoara scadere in al doilea trimestru al lui 2013 fata de aceeasi perioada a anului trecut. Cu exceptia tastaturilor (in continuare in crestere) si a mausilor (care au stagnat), celelalte categorii IT – calculatoarele desk, monitoare si camerele web – au suferit scaderi considerabile de doua cifre.

Photo credit: Polygon Homes / Foter / CC BY-NC